spatie teveel bij invoegvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

appeltjes

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
Ik maak gebruik van automatisch invoegvelden in Word.
Ik heb een invoegveld (Mergefield) voor voorletter (eventueel) voorvoegsel en achternaam.

Nu komt het. Als iemand een achternaam heeft zonder een voorvoegsel, dan komt er een extra spatie te staan tussen de voorletter en de achternaam.
Hoe kan ik dit nu wegkrijgen? Ik denk met een if then else constructie, maar dat lukt mij dus niet.
:confused:

wie helpt?

gr.Marianne

Hoi Goudreinet,

Ik denk dat ik je kan helpen maar heb meer info nodig:

1 welke versie van Word
2 gaat het om samenvoegvelden, dus met een adressenbestand
3 zo ja, waar komt dit adressenbestand uit: Word, Excel, Outlook contactpersonen o.i.d.

Ik 'hoor' van je.

Teun

Het gaat om Word 97, en de gegevens komen uit geheel ander programma als Office. Maar volgens mij mag dat laatste niets uitmaken, want het blijft samenvoegen.... maar je weet maar nooit

Hoi Golden Delicious,

Ok, dat snap ik.
Maar 'hoe' voeg je dan samen met die gegevens; moet je de gegevens uit dat andere programma eerst exporteren?
Maar goed.
Uitgaande van het veld middelste_naam voor het tussenvoegsel kan je de volgende 'als-dan-anders'-code invoeren:

Klik op Samenvoegveld invoegen en kies het veld Middelste_naam; en hierna:
Klik op Wordveld invoegen > Als… dan…anders
Veldnaam: Middelste_naam; Vergelijking: is niet leeg; Vergelijken met: niets invullen; Deze tekst invoegen: typ hier alleen maar een spatie en klik op OK
(Wat je bij het laatste hebt geregeld is feitelijk: als het veld Middelste_naam NIET leeg is, zet hier in de tekst dan een spatie neer, en anders NIKS; leuk hè?!)

Teun

super! het werkt maar dat wisten jullie al, hartstikke bedankt, ook namens vele collega's!!:D

Hallo Joost,

Er komt meteen een 2e vraag bij mij boven, want volgens ook zo gemakkelijk met een if then else opgelost kan worden, maar hoe.....
Ik heb 2 velden zeg maar p0015 en p0016, als p0015 is gevuld dan mag een if then else 'constructie' die in een berekening daaronder staat niet worden uitgevoerd, maar moet gewoon 0.00 zijn. Ha dat is een leuke he, weet jij daar iets op?

m.vr.gr.Marianne

Geplaatst door appeltjes
Hallo Joost,

Er komt meteen een 2e vraag bij mij boven, want volgens ook zo gemakkelijk met een if then else opgelost kan worden, maar hoe.....
Ik heb 2 velden zeg maar p0015 en p0016, als p0015 is gevuld dan mag een if then else 'constructie' die in een berekening daaronder staat niet worden uitgevoerd, maar moet gewoon 0.00 zijn. Ha dat is een leuke he, weet jij daar iets op?

m.vr.gr.Marianne
Hai Marianne, :D

Lijkt mij theoretisch wel mogelijk alleen wordt de vraag mij niet duidelijk!

Je hebt het over een If Then Else statement welke eronder staat welke niet uitgevoerd mag worden? (hij staat ook in een berekening..hoe berekend ie dan..en met wat voor veld?)

Dat is voor mij een beetje te vaag.

Het zou handig zijn bij deze vraag om een voorbeeld te zien of minimaal de Veldcodes en wat deze volgens jou doen...en dus wat er anders moet..

De andere vraag was simpeler omdat daar niet gerekend word alleen maar gekeken of een veld leeg is of niet..

Voor deze vraag moet ik eerst een helderder beeld krijgen..

Maar je hebt gelijk..het is zeker een leuke! ;)

Laat maar horen...:thumb:

Kan het voorstellen dat het wat onduidelijk is.
Ik heb 2 kolommen in Word staan, links staat

Bruto jaarsalaris
Vakantietoeslag
Onregelmatigheidstoeslag
Toelage
Eindejaarsuitkering

en in de kolom erachter staat de berekening.
Nu wil het geval dat bij toelage, er 2 invoegvelden staan, zeg maar p0015 en p0016.
Maar nu komt het, als het invoegveld p0015 gevuld is, dan mag er geen berekening komen bij de eindejaarsuitkering.
Ik doe het formulier hier wel bij. Ik heb alleen de velden achter toeslag nog niet gevuld.
ben benieuwd!

m.vr.gr. Marianne

Hai Marianne, :D

Probeer de bijlage even te zippen.
Ik ben met name geïnteresseerd in de veldcodes (om te testen)

See Yah! :thumb:

Hai Appeltje, :D

Nou stuur maar direct naar me op dan:
edit:adres verwijderd!

See Yah! :thumb:
Als je er een gekoppeld gegevensbestand bij wil doen met fake data dan zou dat handig zijn...

Laatst bewerkt:
Hallo Joost,

Ik kan je geen prive email sturen want ik ben geen verenigingslid, gaat goed he, ha ha

gr.Marianne:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan