• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

spatie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

florienkok

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik heb een kolom met namen en voor elke naam staat een spatie, hoe krijg ik deze spatie weg ?
Ik dacht met vervangen maar dat lukt niet wat moet ik invullen ??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Goede middag Forienkok,

In de engelse versie van Excel kan je dat doen met de functie TRIM().
Veronderstel dat A1 een naam met spatie ervoor bevat.
Typ dan in B1 =TRIM(A1)
Je krijgt de naam zonder spatie.
Dan nog even met cel B1 Copy - Paste Special - values doen en het zou moeten in orde zijn.

Groetjes - Marrosi

Als de 'naam' geen spaties bevat (en ook in andere cellen geen gegevens staan gescheiden door spaties kan je inderdaad ook gewoon de zoek en vervang functie gebruiken.
N.b. afhankelijk van je excel versie kun je ook opgeven dat je alleen binnen een bepaalde rij of kolom wilt zoeken en vervangen...

Druk op [CTRL] + [F]
Type in bij zoeken naar een spatie en dan op enter.
Klik vervolgens op het tabje vervangen en vul helemaal niets in obij vervangen door, maar druk gewoon direct op Alles vervangen. Alle spatie's die gevonden worden worden nu verwijderd, of beter gezegd vervangen door niets, want je had niets ingevult...

Daar is ook een functie voor en die heet spaties wissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan