Spatiebalk doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenetjuh

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2011
Mijn spatiebalk doe het niet meer naar behoren.
Ik heb deze meerder malen los gehad en het siliconenknopje in het midden is de rand kwijt.
De spatie doet het nu alleen nog maar als je precies op de goede plaats drukt.
Wie kan mij helpen met tips ?
Al vast hartelijke dank voor de gedane moeite.

Groetjes Jenet

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wat dacht je van een nieuw toetsenbord?
Of is het een laptop soms ..... want dat lijkt me nogal een verschil.
Je vertelt het ons echter niet ..... dus.

Het lijkt alleszins op slijtage; geef merk en type van het apparaat, dan krijg je waarschijnlijk betere adviezen ....

*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe dan ook. Knopje weg is toetsenbord vervangen. Of het nou in een laptop zit of niet. Toegegeven, in een laptop is het lastiger en duurder.

Het enige alternatief is, er mee leren leven.

@Jenetjuh:Welkom op Helpmij.nl

Ik heb de titel van je vraag al aangepast.
Net als Vanveelen zegt:"Hallo luitjes" zegt niet iets over je probleem.

Succes met je vraag.

Dank jullie wel voor het advies.
ik heb absoluut geen ervaring met fora en vandaar dat ik deze fouten maakte, sorry hier voor.

1: het is een Acer Aspire 7535G laptop,als het geen laptop was geweest had ik dit probleem niet gehad want een toetsenbord is simpel te vervangen.
2 : De zwarte spatiebalk is wel aanwezig maar er onder zit iets niet goed.
Alleen als precies het midden aangetikt wordt doet deze het, Als de balk links of rechts aangetikt wordt gebeurd er niks.
Het zal beslist slijtage zijn maar zo oud is deze nog niet,anderhalfjaar nog maar.
Is dit wat duidelijker ?

Een spatiebalk bestaat meestal uit 2 of 3 standaard toetsen waaroverheen een brede balk is geplaatst in plaats van normale toetsen. Blijkbaar werkt alleen de middelste nog. Dit betekent in de regel dat het toetsenbord vervangen moet worden, want solderen aan die contactjes is geen optie.

Wel is het vreemd dat de knoppen links en rechts niet meer werken. Er is toch geen vloeistof over de laptop gegoten?

Nee geen vloeistof geknoeid.
De 2 kleine metalen constructietjes links en rechts onder de spatieknop zijn nog wel aanwezig en zijn ook te "lichten" tussen duim en wijsvinger maar ik heb geen vergelijk of er misschien iets mist.

spatiebalk

Opgelost is het niet. maar ik sluit dit wel af.
het middelste siliconen"flubbertje"is los gegaan,ik denk dat dat dingetje het spatiebalkje "lift"
Moet nu dus precies op het onderliggende vierkantje drukken anders gebeurd er niks.
Ondertussen door het gerommel met die stalen veertjes is er wat afgebroken.
er zal dus niks anders opzitten dan een ander toetsenbord te kopen.
Bedankt voor jullie aandacht en moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan