Spaties in mapnaam blijkt een probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

De "knappe koppen" in ons bedrijf hebben gemeent de mapstructuur voor het gehele bedrijf aan te passen. Helaas heb ik daar geen invloed op en wat ik jaren heb kunnen vermijden is nu gebeurd men is spaties gaan gebruiken in mapnamen. Nu loop ik tegen het spatie probleem op in VB van Access.

Ik heb diverse VB regels in Access staan om mijn collega's niet te veel te hoeven laten zoeken naar diverse formulieren welke ingevuld moeten worden, een voorbeeld wat ik al aangepast heb naar de nieuwe situatie is:

Code:
Private Sub Knop110_Click()
On Error GoTo Err_Knop110_Click

Dim stAppName As String

stAppName = "excel.exe U:\Uitvoering\Rijdienst Rail\Exploitatie ondersteuning\SCH\Formulieren\Weekinfo.xls"
    Call Shell(stAppName, 1)

Exit_Knop110_Click:
    Exit Sub

Err_Knop110_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop110_Click

End Sub

Hoe moet ik dit aanpassen om de spaties te kunnen gebruiken?

Al vast bedankt voor jullie hulp.

Wat heb je zelf al geprobeerd. Je kent %20 vast, probeer dat eens:
Code:

Dim stAppName As String

stAppName = "excel.exe U:\Uitvoering\Rijdienst%20Rail\Exploitatie%20ondersteuning\SCH\Formulieren\Weekinfo.xls"
    Call Shell(stAppName, 1)

Exit_Knop110_Click:
    Exit Sub

Err_Knop110_Click:
    MsgBox Err.Description

End Sub

Wat heb je zelf al geprobeerd. Je kent %20 vast, probeer dat eens:

Zelf had ik al een paar dingen geprobeerd zoals " ", "& &" en de mogelijkheid om dit tussen haken () te zetten maar dat lukte allemaal niet. De %20 kende ik wel maar had ik nog niet geprobeerd (vergeten) maar helaas geeft deze de zefde foutmelding:
Kan U:\Uitvoering\Rijdienst%20Rail\Exploitatie%20ondersteuning\SCH\Formulieren\Weekinfo.xls niet vinden. Controleer de spelling of probeer een ander pad.

Helaas wist ik niets anders meer te verzinnen.

Heb je deze functie al geprobeerd:

Application.FollowHyperlink

Welke windows versie werken jullie mee?

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens:

Application.FollowHyperlink "U:\Uitvoering\Rijdienst%20Rail\Exploitatie%20ondersteuning\SCH\Formulieren\Weekinfo.xls"

Probeer dit eens:

Application.FollowHyperlink "U:\Uitvoering\Rijdienst%20Rail\Exploitatie%20ondersteuning\SCH\Formulieren\Weekinfo.xls"

Ik heb de hele code aangepast op deze manier:
Code:

Exit_Knop110_Click:
    Exit Sub

Err_Knop110_Click:
    MsgBox Err.Description

End Sub

En nu werkt het weer! :thumb:

Allemaal weer erg bedankt, ga ik alle codes wijzigen.

Ik zie dat ik de verkeerde padnaam heb gebruikt. Je kunt ook de padnaam gebruiken met de spaties. De %20 toevoeging kun je gewoon weg laten.

Daarnaast zou ik voor de padverwijzingen/padnamen een tabel maken, zo dat je ze niet in de code hoeft op te nemen. Dat is nl. makkelijker voor het onderhoud. Het gebeurd nog wel eens dat servers opnieuw worden ingericht en dan is het makkelijker om padnamen in tabellen te wijzigen (bijwerkquerys) in plaats van de code aan te passen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan