Spaties/tabs in ASP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
157
Ik zou het volgende willen bekomen in ASP:

Tekst1 Tekst2 Tekst3 Tekst4

Doordat ik tussen de teksten een bepaald aantal spaties (neem nu 20) zou willen, weet ik niet echt goed hoe ik dit moet doen. Ik kan het met &nbsp natuurlijk maar dit lijkt me niet echt proper programmeerwerk.

Kan ik voorbeeld 20 spaties in een variabele stoppen en dan aanroepen of doe ik best iets anders? Of is er een code voor tabs te zetten ?

Many thx,
M81
 
%nbsp is een prima manier om dit te doen, maar als je het echt anders wilt zul je toch even moeten google.
(Er is zat over te vinden op google)
 
Klinkt inderdaad niet als goed programmeerwerk, aanpassingen aan het uiterlijk van een website (ik neem tenminste aan dat het daarom gaat) kun je veel beter met CSS doen. Hoe dat in dit geval zou gaan hangt af van wat je precies wilt bereiken.
 
Heb dit opgelost door alles in een tabel te steken.
Good old html dus.
 
Holadieola! Gooi de tables uit het raam! (artikel uit good old 2004)
Dit kan heel eenvoudig met css.

Als het alleen om die woordjes gaat, zet je ze in een <span> die een rechter-margin heeft:
HTML:
...
<p><span class="afstandR100">Tekst 1 </span><span class="afstandR100">Tekst 2</span>
   <span class="afstandR100">Tekst 3 </span>Tekst 4</p>
...
Met als css:
Code:
<style type="text/css">
.afstandR100 {
	margin-right: 100px;
	}
</style>

Als het blokjes tekst naast elkaar moeten worden, zet je de blokjes in een <div> die je vervolgens naar links laat drijven, met een afstandje ertussen.
HTML:
<div class="blokje">
	<h3>Tekst 1</h3>
	<p>Lorem ipsum dolor ... enz.</p>
</div>

<div class="blokje">
	<h3>Tekst 2</h3>
	<p>Ut wisi enim ad minim veniam, ... enz.</p>
</div>

<div class="blokje">
	<h3>Tekst 3</h3>
	<p>Vel illum dolore eu feugiat ... enz.</p>
</div>

<hr class="clear" />
Met als css:
Code:
.blokje {
	float: left;
	width: 250px;
	margin-right: 50px;
	}

.clear {
	clear: left;
	}
De "clear" is ervoor nodig om de floats te "clearen", en eronder op de volle breedte door te gaan (anders komt de vervolg-tekst naast het laatste blokje).
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Meestal inderdaad een goed idee maar het hangt er van af waar hij mee bezig is. Als het gaaat om tekst die in, zeg, een boek ook in een tabel zou worden weergegeven dan is er natuurlijk niets mis mee om dat op een website ook te doen
(voor de duidelijkheid, hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk)
 
Jazeker, helemaal gelijk!
Voor tabellarische gegevens kan je het beste tabellen gebruiken: daar zijn ze voor. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan