• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

spaties toevoegen aan postcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen1972

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Hallo,

ik heb een adressenbestand van circa 4000 adressen. Hierbij staan de postcodes als volgt: 1234AB terwijk ik ze met een spatie wil hebben, te weten: 1234 AB.
Hoe krijg ik dit voor elkaar???

Groeten,

Jeroen

Jeroen,

Alleen voor Nederlandse postcodes: =LINKS(A1;4)&" "&RECHTS(A1;2)
De postcode in A1 en de gewijzigde in B1
Trek de formule door naar beneden, selecteer kolom B dan: Kopiëren > Plakkenspeciaal > Waarden
Nu kun je kolom A verwijderen.

Ad.

Laatst bewerkt:
Jeroen,
Als het een eenmalig iets betreft dan kun je dat doen door een hulpkolom te maken met de formule =LINKS(A1;4)&" "&RECHTS(A1;2) (gesteld dat de postcodes in kolom A staan). Kopieer de formule naar beneden. Selecteer de hulpkolom. Kies voor kopiëren, ga naar de kolom waar de oorspronkelijke postcodes staan en kies dan voor plakken speciaal met als instelling Waarden. De hulpkolom kun je dan weer verwijderen

Hé Ad,
Had even telefoon en heb net op Reactie plaatsen geklikt. Zag toen dat jij dezelfde oplossing had geplaatst. Twee zielen een gedachte.:D

Beste Jeroen,

Het lijkt mij dat je dezelfde vraag twee keer stelt.
De formule die ik je gaf werkt wel, maar was niet goed en dient verbetering, mede omdat je alles in hoofdletters wilt hebben.
Gebruik daarom de formule:
=HOOFDLETTERS(LINKS(A1;4)&" "&RECHTS(A1;2))

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan