spdif aansluiten op mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,
Ik heb een klein probleempje met men videokaart en wil er dus een andere instoppen en ik heb nog een GeForce G100 liggen.
Er zijn 3 aansluitingen, VGA, DVI en HDMI.
Aan het kaartje hangt ook een losse kabel om op het mobo aan te sluiten. (ik vermoed dan voor de HDMI aansluiting?)
Ik denk dat ik dit op de "speaker1" stekkers moet aansluiten van het mobo, of ben ik verkeerd? en zoja, hoe kan ik namelijk weten welke draad op welke stekker moet zitten? (2 draden, 1 GND en 1 SPDIF)
spdif.jpg

Alvast bedankt

Moet dat draadtje niet vastzitten aan de videokaart net als hier: Klik

Voor de HDMI hoef je nooit een apparte kabel aan te sluiten.

Laatst bewerkt:
Hoi End0weR,

Sommige oude kaarten hebben inderdaad een losse SPDIF aansluiting, die kun je aansluiten op een connector waar expliciet SPDIF bij staat, niet op de speaker aansluiting.
Die is bedoeld om het digitale geluidssignaal van de HDMI te verbinden met de geluidskaart.
Anders zou je beter even de gebruiksaanwijzing doorlezen of er überhaupt een SPDIF aansluiting op het moederboard aanwezig is.

Moet dat draadtje niet vastzitten aan de videokaart net als hier: Klik

Voor de HDMI hoef je nooit een apparte kabel aan te sluiten.

dit klopt niet hdmi is een poort die geluid mee geeft bij het beeld bij oude kaarten moet het indd appart worden aangesloten net als bij jou maar ik denk niet dat er zo een aansluiting op je modo is hierdoor zal je geen geluid op je hdmi poort hebben wil je dit wel hebben bv als je hem op een tv aansluit dan moet je een extra geluidskaart aankopen

Hoi End0weR,

Sommige oude kaarten hebben inderdaad een losse SPDIF aansluiting, die kun je aansluiten op een connector waar expliciet SPDIF bij staat, niet op de speaker aansluiting.
Die is bedoeld om het digitale geluidssignaal van de HDMI te verbinden met de geluidskaart.
Anders zou je beter even de gebruiksaanwijzing doorlezen of er überhaupt een SPDIF aansluiting op het moederboard aanwezig is.

aha, eens zoeken op dat mobo waar deze aansluiting staat.
Ik dacht dus juist dat het voor de HDMI was, en bij deze ook niet aangesloten hoeft te zijn als deze niet wordt gebruikt...
Ik zoek wel eens verder waar deze aansluiting zich bevind op het mobo, enkel uit nieuwsgierigheid.
Verder geen problemen, ik heb trouwens dit kaartje terug verwijderd daar de prestaties ook te laag waren.

Bedankt voor de antwoorden!
grts Mic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan