SPDIF coaxial maximale kabellengte

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
hoe zit het met de maximale kabellengte van een SPDIF Coax kabel.
Ik heb een digitale uitgang SpDIF (Cinch), die ik wil proberen op een DAC (Converter)
met Lengte 10 meter.
Ik denk zelf "digitaal" dus geen kwaliteit verlies. > van de converter stereo cinch heb ik 2x 15 Cm korte kabeltjes RCA.
Is het zo omdat het digitaal is, de kabellengte niks uit maakt?.
ik kom kabel tegen van20 meter
Aansluiting 1: Tulp male,
Aansluiting 2: Tulp male,
Afscherming: Tweevoudig,
Verguld: Ja,
20 meter.

heeft een kabel van 20 meter verlies in de audio?

of omdat het digitaal is (denk ik zelf dan) dat een lange lengte kabel geluid stiltes laat horen paar seconden, zelfde als digitaal TV als er blokjes in beeld komen en het geluid ook stopt.

al heb ik een kabel van 100 meter coax is het geluid weg, of is het geluid nog.
Analoog audio Cinch Rood wit of rood zwart RCA geeft na 5 of 10 meter wel een hoorbaar kwaliteit verlies.

Wat is de maximale lengte van SPDIF coaxial, (niet spdif optisch)
 
Hou het maar op 10 meter. Op Wikipedia staat dat de kwaliteit van de klok in de DAC bepaalt of er Jitter ontstaat, die analoge ruis kan veroorzaken.
Dus voor langere lengtes heb je een heel dure DAC nodig, of 1 met een externe klok, da's ook duur.

https://en.wikipedia.org/wiki/S/PDIF
 
Bij analoog zal signaal ruis verhouding hoorbaar kunnen worden, bij digitaal verlies van signaal (1 en 0 niet meer te onderscheiden) wat fouten geeft (onderbreking van geluid enz).
10 mtr is inderdaad wel zo'n beetje je de veilige max.
 
100 meter minicoax met tulppluggen. getest. werkt perfect.
Kwaliteit verschil moet er niet zijn, het is digitaal. en ook geen onderbreking van geluid .

Geen verschil hoorbaar met een kabel van 10m.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan