speaker maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AntonioTM

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
ik heb dus een speakertje ergens uitgehaal (niet slim) en wil deze nieuw en creatief maken.
Ik heb dit (sorry voor slechte paint afbeelding, geen zin in PS)

http://i45.tinypic.com/33z2ry8.jpg

Maar deze heeft wat meer watt nodig dan dat een ipod geeft, dus hoe kan ik dit zo doen met batterijen ofso
dat ik hem draagbaar kan meenemen op de fiets en harde muziek heb haha :)
Soorrryy voor de vage post.

Groetjes
Antoniio

Waarom zo moeilijk?
Voor minder dan 10,- heb je een orriginele set.
Kijk op ebay even op de zoekterm: "Speaker ipod".

Dit heeft niets met batterijen te maken. Het uitgangssignaal van de iPod moet versterkt worden.

Dit heeft niets met batterijen te maken. Het uitgangssignaal van de iPod moet versterkt worden.

Dus je wilt zegge dat mn ipod eventjes 2x 5 watt moet geven? Haha dat werkt toch niet?
En ik wil creatief zijn nu haha, en daarvij spaar ik voor een nieuwe gamelaptop. Dus wil zoveel geld besparen als maar kan.

Goed lezen is ook een vak apart. De iPod levert een bepaald signaal. Dat moet dan door een versterker versterkt worden. Dus voor de iPod zelf verandert er niets. En als je van deze dingen geen verstand hebt, moet je er afblijven. Voor je het weet blaas je de boel op.

De goedkoopste oplossing is waarschijnlijk om zelf eentje te bouwen (zie hier)
Of eentje kopen op ebay (vb hier -> +-4 euro) maar dan moet je er nog steeds in slagen om de boel op de juiste manier aan te sluiten.
Maar dan is zo als hier boven gezegd een compleet setje van 10 euro veel makkelijker.

'Gewoon' een batterijtje tusse hangen zal niet gaan vrees ik :P

Laatst bewerkt:
ik heb hetzelfde gedaan alleen dan met computer speakers waar meestal een klein versterkertje in zit (gewoon een redelijk klein printplaatje) als je dat heb moet het lukken en kan het gewoon op batterijen. maar echt hard geluid heb je niet. niet alleen vanwege de speakers maar ook omdat je geen volwaardige enclosure kan maken om het optimale uit je speakers te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan