speaker set kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
188
Hallo,

Ik ben all een tijdje dj en heb all die tijd speakers gehuurd of geleend. nu wil ik graag zelf een niet al te duren (rond de 150 euro) speaker set kopen. ik heb op marktplaats gekeken en vond 2 sets waartussen ik twijfel:
set 1: 2x LEM 70w speakers + statieven en een behringer europower PMH 1200G (de G kan ook een 0 zijn er was geen duidelijke beschrijving moest het uit de foro's halen) versterker. voor 150 euro.
set 2: 2x phonic speaker 300 watt + 1x skytec subwoofer 600 watt. deze set is zonder versterker. voor 150 euro.

en stel ik ga voor set 2 hoeveel watt versterker heb ik dan nodig en hoe duur is zo'n versterker.

alvast bedankt.
 
Waar wil je ze voor gebruiken? Om te draaien op feestjes zal set 1 niet sterk genoeg zijn.
Voor set 2 zou je een versterker van 450W moeten hebben (1,5 tot 2x meer dan de speakers, let ook op impedantie (ohm))
zo'n versterker kost rond de 110 euro nieuw. (Voorbeeld: http://www.bax-shop.nl/versterker/s...tionele-budgetversterker/product-details.html)
Als ik jou was zou ik nog even flink doorsparen. Dit spul tweedehands heeft een hoog risico. (Veel gebruikers weten het niet goed te gebruiken en blazen de boel op, het werk wel maar is wel stuk :)) Suc6
 
bedankt voor je reactie.
ik ga de set gebruiken voor feesten. ik dacht zelf ook al dat set 1 te slap zou zijn. als ik set 1 ophaal hoe kan ik er dan achter komen of ze zijn opgeblazen?
 
Aan een goede versterker aan sluiten, goed hard aanzetten en goed luisteren of alles nog wel goed klinkt.
 
dankjewel voor jullie reacties ik ben er uit. ik kies set 2 of misschien nog een betere set.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan