speaker set trust 2.0 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
hallo,

ik heb een nieuwe speakerset van Trust 2.0 (sp-2200) geinstalleerd en m.i. alles netjes aangesloten (groen stekkertje in de computer geplugd; stekker in stopcontact etc.), de oude speakerset (van monitor naar computer) eruit gehaald en een paar keer herstart......

Toch doet hij het niet....... Weet iemand wat de reden kan zijn? Ik heb ook niet gezien dat de pc de speakerset herkent of een melding geeft.......

alvast dank voor jullie hulp!

Martijn

Voor een speaker setje hoef je niets te installeren, dat is gewoon plug en play.

Heb je het stekkertje wel goed en in het goede gaatje gestoken van je pc??

Doen de boxen het uberhaupt wel? => je kunt bv even het stekkertje in een mp3 speler, walkman, ipod ofiets dergelijks steken.

Mukkel, dank voor je reactie. Plug and play dus.......

De boxen doen het wel degelijk en de volumeknop staat open. Het uiteinde van het stekkertje is groen en die past ook precies in de computer (ook groene uitgang). Hiernaast zit een stekkertje, dat tot nog toe met de monitor was verbonden, die heb ik er uitgehaald.......

Raar dan zou het eigenlijk al moeten werken.

Dus hiervoor zat niets in de groene ingang van je pc gestoken?
Of geprobeerd in de koptelfoon uitgang aan de voorkant (mits aanwezig)

Nee, werkt helaas nog steeds niet. Hiervoorr zat inderaad niets in de groene uitgang. Wel in de (Zwarte) uitgang ernaast; dit kabeltje stond in verbinding met de monitor, waar ook (kleine) geluidsbokjes in zitten. Het groene plugje kan ik echter niet in de zwarte (Geluids-) uitgang steken (net iets ander formaat).......

Wat nu, de boxjes maar terugbrengen naar de winkel of is er nog een oplossing denkbaar?

Zet de boxjes aan en op z'n allerhards... raak met je vinger het metalen pennetje van het groene stekkertje aan (geen angst, je kunt geen schok krijgen).... hoor je nu gebrom uit beide boxjes komen? Zo ja, dan zijn de boxjes OK, zo nee dan zijn de boxjes stuk....

Komt er wel brom uit dan is er iets mis met de instellingen van je geluidskaart en moeten we daar verder zoeken.......

Laatst bewerkt:
dag Erp, ik heb je truc uitgevoerd en er komt inderdaad geluid uit beide speakers...........

Het moet dus toch ergens anders aan liggen........ ! Wie helpt me verder.......:eek:

Klik 2x rechtonder in balk (naast de klok) op het zwarte luidsprekertje, dan opent zich een mixer...
attachment.php

kijk of er nergens een vinkje bij "dempen" staat... zet ook alle schuifjes in de bovenste stand...

attachment.php

Bijlagen

• ls 1.jpg
    ls 1.jpg
    7,2 KB · Weergaven: 2.555
  • ls 2.jpg
    ls 2.jpg
    33 KB · Weergaven: 2.623
dag Erp,
dank voor je hulp! Het probleem is echter ook nu niet opgelost. Geen vinkje bij geluidsdemping en ook alle registers in top........ geen effect.
Het is zo, dat er wel geluid op zit (van de oude speaker, die in de monitor is geintegreerd)...... de nieuwe box doet het echter niet, in welk 'gat' je het ook steekt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan