Speaker werkt niet op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barbara12

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2016
Hallo,

m'n speakers werken niet meer op m'n computer. De speakers doen het wel als ik ze op m'n mobiel aansluit. Op de computer zaten ze in eerste instantie aan de voorkant ingeplugd, nu aan de achterkant in de goede kleur. Als ik in het configuratiescherm naar het onderdeel 'Geluiden en audioapparaten' ga, staat er bij het tabblad audio: Geen afspeelapparaten. Het lijkt er dus op alsof de speakers niet worden herkend. Wat nu? M'n computer is trouwens behoorlijk oud (Microsoft Windows XP 2002, SP3).
Alvast bedankt, Barbara.

Welkom bij de Helpmij.

Misschien een open deur intrappen, maar wat gebeurt er als je ze weer aan de voorzijde inplugt?

Dan zou de volgende vraag zijn: wat is er aan de computer veranderd (hardware -of softwarematig) kort voor het probleem zich voordeed?

Mocht je dat niet (meer) weten, dan zou je eens een herstelpunt terug kunnen zetten naar een datum waarvan je weet dat het nog wel goed werkte.

Tja, het is even gokken. Het zou kunnen dat ik per ongeluk wat software heb weggegooid.

Dan zou het teruggaan naar een (herstel)punt een oplossing kunnen zijn.

Maar er zijn ook andere oplossingen.
Wat 'zegt' het configuratiescherm, apparaatbeheer over de audio? Voeg anders even een plaatje bij je volgende bericht, een soortgelijk plaatje als je hieronder ziet.

geluid.jpg

Laatst bewerkt:
Kijk dan bij apparaatbeheer naar uitroeptekens bij audio apparaten.

Het uploaden van het plaatje lukt niet. Dan maar typen. Er staat het volgende:

Besturing voor geluid, video en spelletjes:
- Audiocodecs
- ! ICT High Definition Audio CODEC --> start met een vraagteken
- Legacy-audiostuurprogramma's
- Legacy-videovastlegapparaten
- Mediabeheerapparaten
- Videocodecs

ICT High Definition Audio CODEC heeft dus een vraagteken ervoor staan.

Oké, dan denk ik dat we er bijna uit zijn.
Voor alle zekerheid, download en installeer even dit tooltje : Klik (de gratis / free versie).
Draai het programmaatje.
Klik links boven op 'bestand en kies vervolgens voor 'publiceer snapshot'. Kies voor 'ja' en kopieer en plak de link die je ziet hier in je volgende bericht. (Je mag ook kiezen voor opslaan als .txt en dit bestandje bij je volgende bericht voegen).

Wat het plaatsen van bijlagen betreft en nog veel meer info over dit forum : Klik

Laatst bewerkt:
Problemen met de audio drivers dus.
Dubbelklik op ICT High Definition Audio CODEC en kies drivers bijwerken.
Kijken of dat lukt.

Hallo,

ik heb de tips van Lange Pier en Bikerbill64 opgevolgd zonder resultaat. In beide gevallen kreeg ik de melding dat de software niet gedownload kon worden. Ik heb het programma Lightbeam van mijn computer afgehaald en de tip van Bikerbill64 nog een keer geprobeerd. Toen kreeg ik de melding dat er geen nieuwere software kon worden gedownload dan dat er al opstond. ???

In ieder geval, de link vanuit piriform: http://speccy.piriform.com/results/SAGrOKsK64IrkogbVUxG1ze

Die melding dat de software niet gedownload kan worden, bedoel je daarmee dat letterlijk het downloaden van de website niet wil?

Verwijder hem eens uit apparaten en herstart de computer.
Driver zal dan opnieuw geïnstalleerd worden.

Hallo,

tijdens het downloaden kreeg ik de foutmelding. Het downloaden startte dus wel.
Ik heb de computer uitgezet en heb opnieuw de link van Lange Pier (dell.com etc) geprobeerd te downloaden. Ik kreeg weer de foutmelding, zie hieronder.

Bekijk bijlage installatie afgebroken.bmp

Is het plaatje zichtbaar? Ik kom niet helemaal uit de handleiding.

Die boodschap betekent niet dat het downloaden niet lukt, het betekent dat het installeren niet lukt.
Ga naar configuratiescherm, apparaatbeheer en je geluidsdevices. Verwijder ze en herstart de computer.

Mijn computer is oud, misschien wel te oud. Ik krijg in ieder geval de volgende melding als ik op de laatst aanbevolen link klik:

Product niet getest voor upgrade naar Windows 10

Dell test en ontwikkelt geen Windows 10-drivers voor dit product. Als u voor een upgrade kiest, werken sommige functies, applicaties en aangesloten apparaten mogelijk niet zoals verwacht.

Bekijk een overzicht van geteste producten
Optimaliseer uw systeem met drivers en updates.
Beschikbare drivers voor servicetag ...

Besturingssysteem: Windows XP
Besturingssysteem wijzigen​

BIOS
Niet van toepassing
Windows Vista, 32-bit
Windows XP
Op zoek naar een ander besturingssysteem? Bekijk de lijst met door Dell ondersteunde besturingssystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan