speakers en dongel

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Zojuist een set draadloze speakers van de Aldi gekocht, in de veronderstelling dat die op de pc aangesloten kan worden. De pc werkt met draadloos internet. De nieuwe speakers werken met een dongel. Het probleem is, dat als de speakers het doen, dan valt de verbinding voor internet weg; haal ik de dongel eruit, dan is er weer verbinding voor internet maar doen de speakers het niet.
Gaat dit op enige manier nog lukken om op de pc zowel draadloos internet te hebben als geluid uit de speakers?
Alvast bedankt voor tips,

Kees

Lijkt op een "verdringingsstrijd" op de 2.4 GHz...
Zet de router eens op een ander kanaal...
(in het routermenu onder Wireless)

@erpcity

Dat was het, het stond op kanaal 11. Alle kanalen geprobeerd en bij kanaal 7 bleef de verbinding aan.
Zeer bedankt voor het advies,

Kees

Hallo ErpCity,

Te vroeg gejuicht. De verbinding met de router werd op kanaal 7 toch ook verbroken na een tijdje. Heb nu alle 13 kanalen geprobeerd, maar op elk kanaal werd de verbinding met de router verbroken zodra de dongel in de pc ging.
Zouden er nog andere mogelijkheden bestaan om uit te proberen?

Groet, Kees

Dit gaat een steeds groter probleem worden... veel "mobiele rommel" (dect telefoons, muizen, toetsenborden, WiFi (dus ook de WiFi van de buren), RF afstandbedieningen, draadloze speakers, etc. , zitten op die frequentieband...

Probeer, indien mogelijk, de dongle zo ver mogelijk van de WiFi zender (PCI kaart of usb wifikey) af te zetten. Of probeer een usb verlengkabeltje tussen PC en dongle om de afstand tot de WiFi zender wat te vergroten...

Nieuwe "n" norm routers hebben tegenwoordig vaak de mogelijkheid om het WiFi verkeer via de 5 GHZ af te handelen... op die band is het een stuk "rustiger" ....

Laatst bewerkt:
Hallo erpcity,

Wordt inderdaad lastig. We wonen vrijstaand, buren >60 m. afstand, dat zal het probleem niet zozeer zijn.
Ik had nog een usb-verlengsnoer en heb de dongel zo ver mogelijk uit de richting de zender gedaan. Het leek een kwartier goed te gaan, toen werd de verbinding weer verbroken.
Wij hebben een 300Nwireless Router XR. Maar wat ik zie heeft die alleen Band 2,4.
Jammer, maar toch heel erg bedankt voor je adviezen.

Groet, Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan