Speakers kopen. Deze goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXxElitexXx

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Goedenavond

Ik had een vraagje ik ga niuewe speakers kopen.

En ook gelijk goede had beetje nu gesurft.

en kwam deze tegen maar weet iemand van. Of die al ervaring met deze speakers heefd>
En ook te sluiten zijn op laptop/pc?

Is daar ook nog wat anders voor nodig of kan ik ze zo aansluite?

MVG gidion

Btw : xD Bijna vergeten hier link! Welke ik wil kopen.

1e: http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/G...9089/Magnat-SOUND-FORCE-1200-PA-SPEAKERS.html

2e:http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/G...33/Magnat-SYMBOL-PRO-160-LUIDSPREKER-ZWA.html

hoi,

deze speakers zijn niet rechtstreeks op je notebook aan te sluiten zal je dmv een versterker moeten doen

hoi,

deze speakers zijn niet rechtstreeks op je notebook aan te sluiten zal je dmv een versterker moeten doen

Okey.. hoeso kan dat niet dan ?

Wat is mis mee dan als vragen mag

En wat voor versterker zou ik moette kopen want ik heb daar egt geen verstand van hoe of wat

MVG gidion

Hoi,

Bij de pc speakers zit een versterker ingebouwd waardoor je geluid krijgt dus zal je als je deze boxen wilt kopen een losse versterker kan zoiets als dit zijn maar je hebt ze in allerlei merken types en grote.

Okey.. hoeso kan dat niet dan ?

Omdat er uit de "versterker" van je laptop net genoeg vermogen komt om twee minuscule speakertjes of een headset aan te sturen

Wat is mis mee dan als vragen mag
Met de boxen is niks mis... Hoop wel voor de buren dat je een beetje achteraf woont omdat dit PA boxen zijn die pas bij 30 Watt een beetje kleur in het geluid weten te brengen.... PA is trouwens vooral bedoelt voor "hard" en minder voor "geluidskwaliteit".... Hoewel Magnat wel een prima merk is

En wat voor versterker zou ik moette kopen want ik heb daar egt geen verstand van hoe of wat
Een dikke PA versterker zou het beste passen (vanaf zo'n 2x 100 Watt). Maar een gewone stevige versterker kan ook.....

Vraagje eigelijk is een radio ook een versterker? Rare vraag maar heb zo iets gehoort

Vraagje eigelijk is een radio ook een versterker? Rare vraag maar heb zo iets gehoort

In een tuner zit geen versterker, in een receiver wel. Receiver= radio+ versterker

Op een receiver kun je die boxen ook aansluiten.....

Nee, dat is echt helemaal niks.....

Zoek eens naar een PA versterker.... zoals de 2x 120 Watt op deze pagina: http://www.digisellers.nl/acatalog/-_PA_Versterkers.html#aPA_2dAMP6000_2dKN
of een gewone van tenminste 70 Watt

is dat genoeg dan voor die speakers?

Omdat die dan 300 watt heefd en moet versterker ook toch 300 watt hebben of doe ik nou verkeerd of hoe zit dat ? :o

ik zal even kijken

Maar als ik begrijp= Speakers-Versterker-PC/Laptop Zo aansluiten toch ?

MvG Gidion

Het is beter een versterker te kiezen met wat minder vermogen dan de boxen maximum aankunnen. Dan loop je minder kans om ze op te blazen.....

Aansluiten: laptop headsetuitgang met een kabeltje naar de ingang van de versterker, boxen aan de versterker...

Maar kijk nog eens wat rond naar een versterker... ook "tweedehands" (marktplaats, etc.) is er veel goeds te vinden voor (relatief) weinig geld..... (meest van mensen die nu allemaal homecinema en surroundsets kopen)

Het is beter een versterker te kiezen met wat minder vermogen dan de boxen maximum aankunnen. Dan loop je minder kans om ze op te blazen.....

Aansluiten: laptop headsetuitgang met een kabeltje naar de ingang van de versterker, boxen aan de versterker...

Maar kijk nog eens wat rond naar een versterker... ook "tweedehands" (marktplaats, etc.) is er veel goeds te vinden voor (relatief) weinig geld..... (meest van mensen die nu allemaal homecinema en surroundsets kopen)

Okey dank je wel alvast!:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan