Speakers kraken!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje007

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
mjin speakers gaan kraken als de processor wat aan het doen is, ik een pagina op internet laad en als ik aan het typen ben :S?!
wat is hier aan de hand?
het is een Philips DSS330 set, aangesloten op de ubs poort :confused:

alvast bedankt, patrick

erug iritant als je een film wil kijken :S
telkens hoor je gekraak door het geluid heen, want de processor is elke keer bezig..:(

Ik weet niet of je wel een een mobiel bij je speakers gelegd hebt en dan af laten gaan, dan krijg je ook een storing op je boxen.

Na een paar jaar lang in een theater rond te lopen, heb ik inmiddels ook heel wat dingen over geluid geleerd.

Als je een vrij verouderde set boxen hebt, kan het zijn dat de 'omhulzing' van het snoer een beetje aan het verslijten is. De 'omhulzing' van je speaker snoer zorgt ervoor dat 'microgolven' en andere, geen invloed hebben op het geluid.

Als jou processor bezig gaat, dan geeft hij ook een beetje straling af. Een oplossing is om je speaker snoer zo ver mogelijk van je processor af te leggen, (*Jammer genoeg moet het snoer wel aan je computer vast:()
Ook je boxen moeten dus een eindje van je computer af.

Het probleem hoeft hem natuurlijk niet in het speakersnoer of speaker te zitten. HEt kan ook je geluidskaart zijn die een beetje aan het kapot gaan is. Hiervoor kun je testen op het internet doen. Helaas weet ik de site daarvoor niet. Maar via Google moet het lukken.

m.v.g.

Wouter

volgens mij is dat het niet:S
als ik wat aan het typen ben dan doet ie het al.. ook al staan de speakers nu 8er me!! :|
of als je over een pagina heen scrollt.. dan gaat ie ook kraken :S
t lijkt wel of m'n computer te traag is ofzo ervoor.. of dat de usb het niet ondersteund?!
want ik had deze set eerst op een 333Mhz celeron en dat werkte perfect!
maar dan zou het tog ook moete werken op een amd athlon 1200??
maargoed.. hoe kan ik dit oplossen:$??:o

Vaak helpt een Latency-patch.

Ik had jouw probleem met me Creative AudioPCI128. Na het installeren van een daarvoor bestemde Latency-patch was et probleem verholpen.

De vraag is of voor jouw geluidskaart ook zo'n Latency-patch beschikbaar is.

Geplaatst door DaGroove
Als je een vrij verouderde set boxen hebt, kan het zijn dat de 'omhulzing' van het snoer een beetje aan het verslijten is. De 'omhulzing' van je speaker snoer zorgt ervoor dat 'microgolven' en andere, geen invloed hebben op het geluid.
m.v.g.
Wouter

Ja daar heb ik met mijn computer uit 1954 ook last van:p

wat is dat voor iets muurhond??
k ga ondertusse ff checke wta voor standaard geluidskaart erin zit

k heb een Creative AudioPCI (ES1371,ES1373)(WDM)

volgens windows xp

hm..
werkt dat ook voor usb luidsprekers??
want ik had zo'n legaly-patch gevonde op internet, die voor mijn chipset goed was, maar als k m op de usb aansluit kraakt ie nog steeds :S

Patrick,

Heb je misschien pas geleden een nieuw apparaat aangesloten op je geluidskaart?

Dat probleem had ik ook, toen ik mijn brander aansloot op mijn geluidskaart met een audio-kabeltje.

CD-rom connector van de geluidskaart was bezet, AUX ook, dus gebruikte ik Modem/TAD connector voor de brander. Sindsdien, hoorde ik de processor/hd door mijn speakers.

Als oplossing heb ik bij volume regeling de "modem" op dempen gezet.

Misschien is er bij jou een andere connector, dat "stoort". Moet je maar eens uitproberen met dempen.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan