Speakers ontploffen bijna.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranzy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Speakers ontploffen bijna als ik mijn PC aan of uit zet !

Als ik mijn PC aan zet dan komt er toch een knal uit mijn speakers en subwoofer. Dit is een Altec Lancing 995 5.1 setje.

Wal kan ik hieraan doen ??

Nu moet ik eerst mijn subwoofer uitzetten voordat ik mijn pc uitzet en eerst mijn systeem aan voordat ik mijn woofer aanzet.

Dit is heel normaal. Althans een hoorbare "bonk" of "knal" is normaal. Als er echt een abnormaal harde knal uit komt staat wellicht de subwoofer te hoog aan of de boxen...

Dit heeft alles te maken met het feit dat zodra de computer uitgezet wordt er nog wel stroom staat op de boxen en eventuele andere randapparatuur en die wordt ineens afgebroken...

Ik ken het probleem ...alleen ik heb geen volume knop op mijn speakers of subwoofer .... en ik ben bang dat ik de speakers beschadig ...had dit probleem niet eerder.

Heb een en ander nieuw in mijn pc nu ... waaronder de speakers..... die zijn nogal heftig.

Geplaatst door Tranzy
...alleen ik heb geen volume knop op mijn speakers of subwoofer....

Geen :confused: :eek: ??

Raar... In dat geval zou ik even contact opnemen met Altec Lansing want dat lijkt me niet de bedoeling. Er kan ook gewoon iets mis zijn met de apparatuur daarbinnen dat hij niet goed afgeschermd is tegen magnetische velden rondom te computer...

ik heb ook wel erg veel op een blok staan (stekkerblok) ... maar het is een dolbydigital setje ...

geloof dat er geen volumeknop bij hoort

Hmmm... Ik heb nog nooit een boxen set zonder volumeknop gezien.. Zelfs de allergoedkoopsten hebben er wel 1. Hebben ze ook geen aan/uit knop behalve dan de stekker in het stekkerblok? Want dan zul je ze noodgedwongen iedere keer uit moeten zetten. Met iedere keer de stekker eruit trekken wordt het onbegonnen werk maar het wordt al wat minder als je alleen achter de subwoofer wat hoeft uit te klikken...

In de tweede link die je me gaf onder troubleshooting kun je veel symptomen vinden. Wellicht niet exact dezelfde maar sommige oplossingen zijn het proberen waard.

En zo te zien zit er op de subwoofer weldegelijk een aan/uitknop(je) althans dat lijkt zo...

Dat zei ik in het begin al ....er zit een aan/uitknop op de woofer ...maar geen volume knop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan