Speakers voor mn autoradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
ik heb 4 speakers:
Specificaties
- Max. vermogen 60 watt
- Frequentiebereik 80 - 20.000 Hz
- Diameter 10 cm
- 2-weg speakersysteem
- Impedantie 4 Ohm
en nu heb ik een radio met 4x35 w heb ik hier een versterker voor nodig of niet?
ik heb ook nog 2 boxen thuis van 100 w en die doen het prima met de autoradio zonder versterker.
dus heb ik een versterker nodig of kan het wel zonder?????

Ligt aan het merk radio.... Bij de wat goedkopere wordt dat vermogen nog wel eens (ernstig) overdreven.... Maar als er echt 4 x 35 uitkomt is dat een heleboel herrie...

Sommige (zwaardere) autoluidsprekers zijn ook niet zo "efficient" (bijv. sommige kleinere ( 10 cm) full-range speakers van Caliber). Daar moet je behoorlijk wat vermogen inpompen voordat je "iets" hoort.... In dat geval is 4x 35 aan de krappe kant...

de radio is van philips erg go

Ligt aan het merk radio.... Bij de wat goedkopere wordt dat vermogen nog wel eens (ernstig) overdreven.... Maar als er echt 4 x 35 uitkomt is dat een heleboel herrie...

Sommige (zwaardere) autoluidsprekers zijn ook niet zo "efficient" (bijv. sommige kleinere ( 10 cm) full-range speakers van Caliber). Daar moet je behoorlijk wat vermogen inpompen voordat je "iets" hoort.... In dat geval is 4x 35 aan de krappe kant...

de radio is van philips erg goed wel oud maar was iets van 2000 gulden
en de speakertjes zijn 10 cm en van marquant

Met die 2 speakertjes van 100w kan je het makkelijk redden.
100w zullen die speakers max aankunnen, nominaal zal dit circa 1/3 zijn van het max vermogen.
De radio levert ook geen 35 watt continu.
Een versterker heb je in principe niet nodig. Daar zou ik pas aan gaan denken bij het gebruik met speakers van minimaal 200 watt.
Van die marquant speakertjes zou ik niet te veel verwachten.

Zijn dat die MCS-10 speakers van de Kijkshop?
Die kun je zo aan deze Philips radio knopen, zonder versterker.
Zou zelfs afraden er een versterker tussen te zetten, want die 60 Watt van die speakers is maximum vermogen, met een beetje versterker blaas je ze waarschijnlijk op.

Laatst bewerkt:
Maar mijn vraag is kan et of niet

JA, het kan! Zonder problemen.

en komt er een beetje /hard Geluid uit?

Het zijn speakertjes van 10 cm... wat verwacht je daar van? Er komt best wel geluid uit, als ze netjes in een portier en/of hoedenplank worden ingebouwd zal het ook nog redelijk om aan te horen zijn. Maar geen zware diepe bassen. Het gaat ook wel redelijk hard...
Maar mensen in de straat laten omkijken, dat ga je met deze dingetjes niet redden, dan moet je een losse eindversterker (600 Watt) met een dikke 30 cm of beter 40 cm subwoofer in je kofferbak gooien, .

En nogmaals: zet er geen versterker tussen, dan blaas je ze bijna zeker op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan