Speakers werken niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Berichten
3.493
Hallo,

Ik zit nu op een computer met dual-boot, windows xp en windows vista.
Alles loopt prima, behalve de 5.1 speakers. (Het gaat om de Logitech X-530)
Alle kabels zitten goed aangesloten en in Windows XP komt uit alle speakers geluid.
Maar in Windows Vista werken alleen maar de linker en rechter voorspeakers (en de subwoofer).
Dus de front-center en de right en left-rear speakers werken niet.
Ik heb al in Configuratiescherm>>Geluid>>Luidsprekers>>Configureren gekeken en de instelling op 5.1 surround gezet.
Het rare is dat het normale opstartgeluid en alle andere geluidjes in Vista wel op alle speakers werken, maar zodra ik een muziekje afspeel, werken alleen maar de linker en rechter voorspeakers.

Kan iemand me helpen om de instelling in Vista goed te krijgen?

Alvast bedankt :thumb:
 
Moet er geen aparte Vista driver voor de geluidskaart of chip geinstalleerd worden??
 
Nee, voor de speakers zijn er helaas geen drivers nodig.
Toch bedankt voor je reactie :)
 
Nee, voor de speakers zijn er helaas geen drivers nodig.
Toch bedankt voor je reactie :)

Ik heb het ook niet over de speakers, dat snap ik zelf ook wel:D

Ik heb het over drivers voor je geluidskaart of chip!
 
Ik heb het ook niet over de speakers, dat snap ik zelf ook wel:D

Ik heb het over drivers voor je geluidskaart of chip!

Oh haha. Sorry verkeerd begrepen :eek:
Het is net een nieuw systeem, dus ik neem aan dat het de laatste drivers zijn.
Het is wel een on-board geluidskaart, volgens Everest: Analog Devices AD1988B @ Intel 82801IB ICH9.

Ik echter dat het een bepaalde instelling is, omdat de Vista geluiden wel uit alle speakers komen. :)
 
Dat ligt er misschien aan hoe het systeem aan je geleverd is.
Wanneer er standaard XP op stond en je er zelf Vista hebt bijgezet, dan zullen de XP drivers wellicht wel up-to-date zijn maar de Vista drivers misschien niet.

Is de PC geleverd met Vista, dan waarschijnlijk andersom:D
 
Ik heb zelf nog geen Vista, dus ik weet niet of alle schermpjes er hetzelfde uitzien, maar staat er bij jou wel of geen vinkje in het controlepaneeltje? (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 58
Dank je wel Pasja voor je reactie.
Ik heb gezocht naar zo'n vergelijkbaar vinkje en optie in Vista, maar die kan ik helaas niet vinden.
Je hebt ook hele andere opties in Vista, bijvoorbeeld die volume regelingen zijn niet zo uitgebreid zoals in Windows XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan