Speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

S()lera}

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik hoop dat ik hier in de goede richting zit in verband met het onderwerp. Ik zag nergens iets over speakers staan en geluidskaarten icm geluid komt er het dicht bij.

Mijn vraag:

Ik heb momenteel een 2.1 speaker systeem, maar zou over willen stappen op een 5.1 / 6.1 of zelfs 7.1 systeem.

Mijn MoBo (Asus K8N-E-Deluxe ondersteund dit zomder problemen. Mijn vraag is echter of het mogelijk is om op de 1 of andere manier mijn 2.1 systeem te behouden en 'gewoon' een andere speakerset te kopen zodat ik eventueel 2 subwoofers heb en meerder boxen. Dus eigenlijk combineer ik 2 geluidssets met elkaar. Ik hoop dat jullie het begrijpen, mijn vraag is dan of dat mogelijk is?

Hoop dat jullie mijn vraag begrijpen,

Groeten

Je hebt geluid on board, dat mag in principe geen probleem geven, hoog uit dat je een nieuwe driver moet laden.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp ga je er een kaartje extra inzetten?
Dan zal de andere kaart toch uitmoeten of wil je conflicten gaan creeren.

jackplug splitter

hoi ik heb er een jackplug splitter tussen zitten dua stop die jackplug splitter in mijn gluidskaart en dan heb je 2 uitgangen en kun je 2sets aansluiten.

is het goedkoopste.

succes gr mike:thumb:

Geplaatst door puppie
Dus als ik het goed begrijp ga je er een kaartje extra inzetten?
Dan zal de andere kaart toch uitmoeten of wil je conflicten gaan creeren.

Hoeft geloof ik niet Puppie,je kan dat sofware-matig uitschakelen (in de BIOS)

Ik wil er geen extra kaartje inzetten, of het moet niet anders kunnen. Maar dat van die jackplug splitter zie ik wel zitten maar mijn "probleem" is dat in geen geluidskaart heb, maar onboard geluid. Weet zelf niet of ik dan die jackplug splitter kan gebruiken, maar ik zal google eens raadplegen.

Maar als het met die splitter kan, is me probleem opgelost denk ik: dan kan ik me oude speakers gebruiken en er een nieuwe set bij doen (als ik het goed begrijp) Jullie horen nog van me, en als het kan dan verklaar ik dit topic als opgelost en alvast bedankt voor jullie hulp.

Ik ga zoeken :D

Misschien heb ik het een beetje brak uitgelegd, ik probeer het nogmaals.

Ik heb nu een 2.1 set (een subwoofer, en 2 'normale speakers'). Ik zou graag bijvoorbeeld nog een 2.1 set erbij willen kopen en dus 2 maal een 2.1 set op me PC aan willen sluiten. Is dat op een manier mogelijk? Of moet ik een compleet nieuwe 5.1 set kopen?

hoi je hebt nu toch ook een stekker vanaf de boxen die je comp ingaat op de geluidskaart?

nou die stekker haal je er uit druk er zn jackplug splitter in en dan heb je 2gaatjes 1 voor je nu gebruikte set en 1 voor je nieuwe set die er bij op kan.

het heet een :

jackplug Splitter 3,5mm voor uitgang 1x male naar 2x female

zie bijlage.

suc gr mike:thumb:

Bijlagen

• ac-012.jpg
    ac-012.jpg
    2,9 KB · Weergaven: 27
Bedankt voor je reactie, ik heb momenteel geen geluidskaart erin zitten. Het idee van die splitter begrijp ik: ik doe eerst die spliiter in me pc en vervolgens heb ik 2 ingangen om 2 speakerstes op aan te sluiten. Moet ik hiervoor een geluidskaart hebben of kan ik gewoon die splitter er tussen doen en via me moederbord (sound on board, maz 7.1 kanaals) mijn geluid krijgen?

Momenteel gaat er gewoon 1 groene stekker in de achterkant van me PC en ik heb geluid. (hoop dat je begrijpt wat ik met groene stekker bedoel, zo niet dan moet ik ff de handleiding zoeken)

Dus heb ik hiervoor een geluidskaart nodig? en als het antwoord onbekend is koop ik gewoon een splitter en dan ga ik eens kijken wat ie doet (splitter kan nooit zo duur zijn denk ik)

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan