speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floes3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo
Ik heb al n tijde 5.1 set.
Heb dus een nieuwe pc gekocht en wilde deze aansluiten.

Dit is de aansluiting van mijn pc: c00587895.gif
Dit die van mijn subwoofer: 1279205186.jpeg
Dit zijn de kabels die ik ervoor heb: sadads.png

Nu doen dus alleen de links en rechts voor speakers het. Heb bij geluidsinstellingen al op 5.1 gezet. Maar toch heb ik het zelfde probleem.
Kan iemand me helpen?

MVG,

Sjoerd
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoeft sowieso alleen maar de groene aan te sluiten zowel in de speakers als in de PC.
Dan moet je ook eventjes kijken of er drivers zijn voor je speakers.
Download deze (indien beschikbaar) en stel dan de speakers in.

Met alleen groen heb je geen 5.1 aangesloten. Gewoon kleur op kleur doen, daar zijn de kleurtjes ook voor. :)

en niet onbelangrijk: een simpel MP3tje gaat géén 5.1 opleveren, hoogstens 2.1 ...
Ik zie dat je andere kabeltjes hebt dan dat er in de sub passen ... welke 5.1 set heb je?

Bedankt voor de snelle reacties,

Als je inderdaad alleen de groene aansluit heb je alleen stereo.
5.1 hoef ik niet persee, Alleen dat uit alle spiekers geluid komt. Dat heb ik nu niet.
De kabels passen wel in mijn subwoofer, ik kreeg de kabels zelfs bij mijn subwoofer Geleverd.(Zie bovenste 3 connectors in subwoofer ) maat ter informatie, ik heb een logitech Z506.

Mvg,

Sjoerd

Ik heb de z5500 van Logitech en kan deze op "Stereo 2x" zetten. dan heb ik uit vier van de vijf kleine speakers geluid met Mp3 afspelen. Heb even de handleiding van de z506 bekeken, maar staat niets over in. Heb je al bij Windows geluidinstellingen gekeken?

Ja hier heb ik al gekeken. Als ik de test doe, werken alle spiekers. Vervolgens speel je eem Mp3 af en klinkt er geluid uit 2spiekers

Edit: Ik zie net dat mijn eerste bericht is aan gepast. Ik vind dit n beetje kinderachtig...

Laatst bewerkt:
Komt omdat MP3 gewoon stereo is en jij met de speakers geen instellingen kan doen.

Als je goed oplet, wordt dat wel vaker gedaan met oog op de aanhef. We krijgen daar ook meldingen van leden binnen.

Dus ik kan hier niets aan doen?

OT: Meldingen van leden dat hey geen goede aanhef is? Of netals ik aangeven dat t aangepast is?

Helaas, denk dat je er niet aan kan doen.

Nee meldingen van leden over de aanhef "Hey". Niet alleen van jou maar ook andere die zo'n aanhef gebruiken.

Back on topic.

Dat is aardig balen... waar heb je dan eigelijk 5.1 voor? Als je muziek het dan toch niet ondersteunt. Zonde van mn geld :(

5.1 heb je voor dvd/bluray en eventueel muziek die met 5.1 opgenomen is.

Weet je misschien waar ik Mp3 kan vinden die opgenomen is in 5.1?

Edit: niet dan?

Zoeken, hier mogen geen links naar MP3 downloads gegeven worden. Je zou eventueel kunnen zoeken op "5.1 MP3 sample".

Concert DVD is meestal ook 5.1 of DTS, kun je ook mooi mee testen.

Je kan de status op "Opgelost" zetten in de smalle blauwe balk boven.

wat is Concert DVD.

Het is btw niet opgelost. maarjaa

Opnamen van een concert van een popgroep of artiest.

ohh, oke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan