speakerset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Holtrop

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hallo,

Heb zojuist een speakerset aangeschaft voor de pc. Echter, alles is aangesloten, maar er komt geen geluid uit de boxen. Hoe kan ik erachter komen of ik wel een geluidskaart op mijn pc heb? Als ik mijn oren dicht tegen de box aandruk hoor ik in de verte wel een ruis, maar dat lijkt me niet de bedoeling...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt,
Mark

Welkom op Helpmij.:)

Je zegt alles aangesloten, dan moet je wel een geluidskaart hebben, anders kun je het niet aansluiten. Heb je de juiste stekkers wel in de juiste aansluiting gedaan? Vaak worden de kleuren groen, rose en blauw gebruikt op de pc. Groen is in de meeste gevallen de hoofd line-out.

Hey Lex,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben een complete leek op dit gebied. Ik bedoel met alles aangesloten dat ik de stekkertjes zo heb aangesloten zoals aangegeven door de kleuren. Dus de stroom erop, stekkertje in de baskast en de groene stekker in de groene output van de kast. Maar ik snap niet wat er dan nog mis kan gaan?

Als je de boxen aan de achterkant van je PC op het juiste "gaatje" hebt aangesloten, heb je een geluidskaart.

Mogelijk dat je volume regeling op (alles) dempen staat ingesteld.

Druk op:
- start
- configuratiescherm
- spraak en geluidsapparaten
- het geluidschema wijzigen
- kies geavanceerd

Kijk of er een vinkje staat bij een van de opties "dempen".

Als die er niet staan zou het (als verder alles goed is) moeten werken.

Succes,
Jan.

Als ik naar het configscherm ga en dan kies voor optie geluiden en audioapparaten dan krijg ik bij tabblad volume: "geen audioapparaat". Ik kan dus ook niet het volume wijzigen (dat overigens op 0 staat in de balk). Moet erbij zeggen dat mijn pc vanuit mijn werk komt en volledig is opgeschoond. Heb dus een zeg maar lege pc gekregen. Weet niet of dat uitmaakt?

Waarschijnlijk moet de geluidskaart driver nog geinstalleerd worden.

Ga eens naar:
Deze computer(klik met rechts) > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer, kijk of hier nog vraagtekens staan.
(ik ga er vanuit dat er Xp op de pc staat.)

Het enige vraagteken staat bij "overige apparaten", "multimedia audiocontroler". Kan dit het zijn? Bij besturing voor "geluid, video en spelletjes" staan geen vraagtekens.

Het enige vraagteken staat bij "overige apparaten", "multimedia audiocontroler". Kan dit het zijn? Bij besturing voor "geluid, video en spelletjes" staan geen vraagtekens.

dat is het inderdaad.
de drivers kunnen op de cd van het moederbord staan of anders heeft deze een cdtje,
van zijn eigen meestal staat het ook aan gegeven op de cdrom.
instaleer deze eerst zet wel even je speakers op zachte stand voor kans op beschadigen.

Het ziet er niet goed uit dunkt mij. Ik heb op het vraagteken gedubbelklickt om het besturingsprogramma opnieuw te installeren. Echter krijg ik de melding "de hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden". Ik heb bij de aanschaf van de speakerset geen cd-rom gekregen, weet ook niet of dat moet. In de handleiding stond dat het simpelweg aansluiten voldoende moest zijn..

Mogelijk dat je op het internet je drivers kunt ophalen.

Met Everest home Edition kan je vaststellen welke geluidskaart je hebt.
Downloaden bijvoorbeeld via:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Daarna op de site van de fabrikant naar de gewenste drivers zoeken.

Succes,
Jan

Dat klinkt makkelijker dat het is. Ben naar de site gegaan, maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Wat moet ik precies downloaden? Ben bang dat dit wat te technisch voor me gaat worden. Kan mijn weg wel vinden, maar ben erg blij dat er een forum zoals dit bestaat. Dit is mijn eerste vraag en de hulp is echt bijzonder snel en duidelijk!

Maar goed, wat kan ik nu het beste doen? Wat moet ik precies downloaden?

je moet geen drivers van je boxen installeren ,maar van je geluidskaart,heb je geen cd van je moedebord daar staan vermoedelijk de geluids drivers op

Ik heb deze computer zo meegekregen, met alleen een cd-rom van Microsoft Xp Professional erbij. Verder heb ik geen cdroms...

Je ziet op de site een aantal vlaggetjes met een adres "majoorGeeks TX" enz. Daar kan je op klikken (doe maar eentje). Daarna krijg je vanzelf aanwijzingen die je kunt volgen. Er komt vanzelf een vraag of je het wilt downloaden en daarna uitvoeren en installeren. Windows zal je waarschuwen met de vraag of je dit wel wilt doen.
Je wilt dit.
Alles staan in het Engels.

Succes,
Jan

Het klopt dat ik dan "regsitry mechanic" heb gedownload? En dat ik dat dan moet aanschaffen (m.a.w. daar moet voor betaald worden?) Sorry dat ik er niet zo heel veel van snap en telkens maar weer blijf vragen, maar zoals gezegd, keb er niet veel verstand van...

Het klopt dat ik dan "regsitry mechanic" heb gedownload? En dat ik dat dan moet aanschaffen (m.a.w. daar moet voor betaald worden?) Sorry dat ik er niet zo heel veel van snap en telkens maar weer blijf vragen, maar zoals gezegd, keb er niet veel verstand van...
Nee, dat klopt niet. Je hebt waarschijnlijk bij het volgende scherm op de reclame gedrukt.:(

gebruik deze link maar:
http://files3.majorgeeks.com/files/d339a8932df05de23ae3d9e29df4b25f/systeminfo/everesthome220.exe
Als het goed is begint de download meteen.(je krijgt een scherm "Opslaan")

Ok, dat was duidelijk! Had inderdaad op reclame gedrukt...Het is ook nog vroeg! Maar ik heb nu Everest gedownload, dat is dan in ieder geval gelukt. En nu?

Als je Everest geinstalleerd hebt, ga je in Everest naar:
Multimedia > PCI/PnP audio.

Geef eens door wat daar staat.

Als je everst hebt gestart zie je Multi Media. Als je daarop klikt zie je welke geluidskaart je hebt. Als je vervolgens op (snel) rapport drukt krijg je gedetaileerde gegevens over je kaart. Je kunt met die gegevens naar de website van die fabrikant. Daar zit meestal een support waar je drivers kunt downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan