• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Speciale filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasuthika

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2018
Berichten
23
In de bijlage een voorbeeld bestand waarvan ik kolom C ingevuld wil hebben zoals het nu handmatig is gedaan.

Als de categorie A is, dan wil ik de waarde laten zien tot aan '(' (Ø17H7 (+0,018) (2x) laten zien als Ø17H7).
Als het een andere is wil ik alleen het eerste gedeelte zien (Ø17H7 (+0,018) (2x) laten zien als Ø17). Dit is tot aan het eerste teken in de filter (kolom H).
Als de waarde al voorkomt wil ik deze niet meer laten zien.
 

Bijlagen

  • Test vraag 18-12-2018.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 30
Dit was wel even een puzzeltje.... en een lange formule geworden door de vele regeltjes die je oplegde.
Code:
C2: =SUBSTITUEREN(ALS(SOMPRODUCT(--(LINKS(A$2:A2;ALS.FOUT(VIND.SPEC("(";A$2:A2)-2;LENGTE(A$2:A2)))=LINKS(A2;ALS.FOUT(VIND.SPEC("(";A2)-2;LENGTE(A2)))))>1;"";ALS(B2="A";ALS.FOUT(LINKS(A2;VIND.SPEC("(";A2)-2);A2);ALS.FOUT(LINKS(A2;SOMPRODUCT(ALS.FOUT(VIND.SPEC({"D";"F";"H";"P";"("};A2);0))-1);A2)));".";",")
Je bent niet helemaal consequent trouwens:
1. Alles met categorie A 'helemaal' laten zien --> bij allereerste rij in tabel is dit al niet zo. Dus: tenzij er nog een "(" achter staat…
2. Regel 4 rond je af, terwijl dit in regel 10 niet gebeurt. Ik heb dus geen afronding ingebouwd, want dan wordt de formule nog complexer.
 

Bijlagen

  • Test vraag 18-12-2018 (AC).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor uw antwoord!
Dat het niet consequent is doorgevoerd, zie ik nu ook, daar heb ik waarschijnlijk overheen gelezen...
Mocht ik het toch nog af willen ronden, denk ik dat het wel lukt om dit zelf in te bouwen.
Nogmaals hartelijk dank!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan