speciale letters na toetsencombinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Normaal gesproken kan ik speciale letters (zoals de ä en de ü) maken door eerst het betreffende teken de typen (in dit geval de ") en daarna de letter.

Als dat een keer op een pc niet lukt weet ik dat ik de invoertaal op nederlands moet zetten, met een US International keybord.

Maar nu heb ik een Engelse XP (home) met een Nederlands toetsenbord (of engels, in ieder geval dezelfde indeling als een nederlands toetsenbord, dus de " boven de 2).
Kan ik dat hier ook instellen? Ik heb volgens mij alle mogelijk combinaties al geprobeerd maar misschien zie ik er 1 over het hoofd (of is het heel iets anders)

Ik hoop dat iemand kan helpen...

Alt combinaties

Beste,

Je moet eens kijken op deze http://www.geocities.com/pcman_11/
Hier staat een lijst met alle alt combinaties. Je moet je alt toets ingedrukt houden en dan op het nummerieke gedeelte van je toetsenbord de cijfers indrukken bijv e met puntjes = ALT+ 137 ë.

Bedankt voor je reactie.

Die truuk kende ik al wel, maar "mijn manier" is toch makkelijker, ook omdat er hier in talen wordt getypt waarvan het stikt van dat soort letters. En dan is dat toch sneller dan steeds de alt+ codes typen (en opzoeken)...

Speciale tekens

Hee,

Heb je al 5x shift achter alkaar ingedrukt. Dan krijg je de optie om plaktoetsen in te stellen, daar zit het waarschijnlijk onder.

heee da's een goeie! :thumb:
Dat lijkt het wel te zijn, even pielen of het ook met alle toetsenbord indelingen werkt...

mmm
vooralsnog lijkt het alleen te werken met de nederlandse en US-international keyboard instellingen, en laat ik nou een Engelse indeling (United Kindom) hebben :confused:

lijkt me niet. het licht geloof ik niet aan het toetsenbord. ik kan het namelijk bij sommige computers wel, en bij sommigen niet, en ik wissel vaak van toetsenbord...

ben inmiddels alweer een stapje verder: het gaat hier niet om de plaktoetsen (zoals hierboven vermeld, 5x shift) maar om zgn. "Dode Toetsen". (dead keys).

En voorzover ik tot nu toe heb kunnen vinden zitten die alleen op de nederlandse en US internationale toetsenbord indelingen...

en weer een stap verder:
zoals vermoed bestaan er geen dode toetsen voor een engels toetsenbord.
Mocht je dat nou een engels toetsenbord (of een willkeurige andere) hebben graag wel dode toetsen willen kan hebben je dat doen met de The Microsoft Keyboard Layout Creator of, Hier kan je je egen toetsenbordinstelling aanpassen.
Of....als je net als ik een beetje lui bent kan je hier de instellingen downloaden.

Bedankt allemaal voor de tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan