speciale tekens?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sibelius

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Berichten
112
Hoe typ ik speciale tekens op toetsenbord zonder keypad en dan zowel in Word als in een browser?
Ik heb me suf gegoogled maar een eenduidige oplossing vind ik niet.
Ja, mijn toetsenbord staat op VS-internationaal en de taal is Nederlands.
Sommige accenten zoals e-accent aigu kan ik wel in Word typen maar niet hier, bijvoorbeeld.
Ik zal degene die dit probleem voor mij oplost diep dankbaar zijn.

(Ik heb nog gedacht dat een extern numeriek keypad zou werken met de altcodes, maar dat lukt ook niet.)
 
Laatst bewerkt:
Als je in Word één kunt typen, dan moet je dat hier ook kunnen. Hoe typ jij in woord de é ? Welke toetsten gebruik je ervoor?
 
Laatst bewerkt:
Het lukt me helemaal niet om hier een e-accent te typen. In Word typ ik ctrl en apostrof en dan een e.

(Sorry voor mijn late reactie, ik heb blijkbaar mijn e-mailnotificatie niet aan staan, ik ga daar ff naar kijken.-EDIT heb die wel aan staan...)
 
Laatst bewerkt:
Typ eens op een andere wijze:

uitgaande van een qwerty bord:
als je het woord café wil typen, druk dan na de f van café 1x op de ' (da's de toets 2 posities rechts van de L) en vervolgens de letter e.
 
café...!
Hé gast0225, daar istie! En ik denk ook de oorzaak-oplossing gevonden te hebben: ik typ op een macbook (pro) en de taalinstelling van het toetsenbord werd steeds teruggezet op Apple/Nederlands. Nu heb ik die optie verwijderd en zie!
Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan