specified procedure could not be found

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan52a

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Het starten van sommige programma's doet het soms goed maar na een tijdje krijg ik bij het opstarten de melding:

Uitschakelen van User Account Control (UAC) verhelpt het probleem, maar dan ben ik dus minder goed beveiligd.

Waar kan het probleem aan liggen?

Het starten van sommige programma's doet het soms goed maar na een tijdje krijg ik bij het opstarten de melding:

Uitschakelen van User Account Control (UAC) verhelpt het probleem, maar dan ben ik dus minder goed beveiligd.

Misschien staat er een loos opstartitem in je opstartlijst.
Start->uitvoeren->msconfig (intypen)->tabblad opstarten.

Soms helpt een registerschoonmaak bij loze meldingen.
Eusing (freeware) is tamelijk betrouwbaar. Als die bij de start om een code vraagt: klik dan skip of doorgaan.

De opstartbestanden via msconfig zag ik niks vreemds aan. Bovendien heb ik ze allemaal uitgeschakeld en na reboot deed het probleem zich nog steeds voor.

De aangegeven regcleaner blijft bij mij hangen, zowel bij het maken van een backup van de registry als bij het einde van de registry scan.
Ik heb vista 64 bit, misschien heeft dat er mee te maken.
CCleaner werkt wel. Maar het probleem blijft.

ik wil even melden dat het uitschakelen van uac geen verband heeft met de beveiliging hoor...
Uac is meer beveiliging voor je eigen dat je niet alles zomaar gaat ok op drukken en dus gaat accepteren wat niet zou moeten...
Ik heb ook al veelal gemerkt dat mensen UAC helemaal gewoon zijn geworden en vanzelf op doorgaan zullen drukken zonder dan ook maar "zeker" te zijn met wat ze bezig zijn...

Het kan echt geen kwaad om die UAC uit te schakelen volgens mij...
Ik heb al zeker een jaar een clean systeem gewoon met behulp van een antivirus.
In principe heb je dat niet gadget kweltooltje van vista echt niet nodig hoor!

Als je dan dus Uac zou uitschakelen zou je probleem opgelost zijn dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan