Specifiek record aanpassen na klikken van knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkPhalanx

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Berichten
12
Goedemorgen iedereen,

Ik ben al enige tijd bezig met access alles loopt prima maar één ding wilt me niet lukken. Dus ik hoop dat iemand me kan helpen ;).
In een sub formulier (doorlopen formulier) heb ik meerdere "artikelen" waarvan de "bon_nummer" overeenkomt met die van het hoofd formulier.

Nu wil ik door middel van een verwijder knop achter ieder artikel, dat het bonnummer uit de "artikelen" tabel word verwijderd van dat desbetreffende artikel.
Ik heb het geprobeerd met een bijwerk query maar dan verwijderd hij dus alle bonnummers van alle artikelen met het corresponderende bon_nummer.

Hoe krijg ik het dus voor elkaar dat hij alleen het artikel nummer gebruikt in de query waarvan de verwijder knop is in gedrukt.


Hopelijk heb ik het zo duidelijk genoeg omschreven, alvast bedankt voor het lezen :thumb:
 
Laat eens zien wat je nu achter die knop hebt hangen; doorgaans is het redelijk simpel, als je in de Bestelregel tabel (tabel van het subformulier) een autonummer hebt. Je verwijdert dan het record met het RegelID. En zou zou je dat ook moeten doen: niet op basis van Bonnummer, maar op basis van de Tabelsleutel.
 
Oke want het subformulier is nu gebaseerd op een query van de tabel met alle artikelen. Achter ieder artikel staat een kolom met alle bonnummers waar die momenteel in zitten. Het moet namelijk zo zijn dat ieder artikel tijdelijk op een bon staat en zodra het artikel terug is deze weer van de bon gaat en beschikbaar is voor het uitlenen.


Ik ben al wel zover dat ik een een bijwerk query heb gemaakt die aan de hand van het artikel nummer het veld met het bonnummer leeg maakt.
Bij het uitvoeren van deze query vraagt hij om welk artikel nummer het gaat, ik wil nu dat hij het artikel nummer neemt waarvan de verwijder button is ingedrukt.
 
Laatst bewerkt:
het subformulier is nu gebaseerd op een query van de tabel met alle artikelen. Achter ieder artikel staat een kolom met alle bonnummers waar die momenteel in zitten. Het moet namelijk zo zijn dat ieder artikel tijdelijk op een bon staat en zodra het artikel terug is deze weer van de bon gaat en beschikbaar is voor het uitlenen.
Ik heb (echt) geen flauw idee wat je aan het doen bent, maar het riekt naar een uitleenachtige database, met artikelen die je uitleent en weer terug ontvangt. Maar zelfs als dat zo is, snap ik niet wat je gemaakt hebt. Je hebt een tabel met artikelen, zover snap ik nog, maar blijkbaar heb je daar maar één veld in waarin je alle 'bonnen' (ik neem aan dat je daar je uitleentransacties mee bedoelt) vastlegt. Als dat zo is, dan raad ik je aan die constructie ogenblikkelijk overboord te gooien, en een aparte tabel te maken voor je uitleen transacties. Maar nogmaals: ik ben de draad volledig kwijt nu, dus leg eerst eens uit wat je aan het doen bent!
 
Je zit aardig in de buurt :thumb: Ik heb zoals je als tip gaf
Als dat zo is, dan raad ik je aan die constructie ogenblikkelijk overboord te gooien.
gedaan. En een apart tabel gemaakt met bonnummers/artikelen.
Nu vraag ik me af hoe maak ik een query die:

Alle artikelen laat ziet die niet op een bon staan. Dus alle artikelen behalve die in de tabel staan met uitleen transacties.

Update, het is mij gelukt
Oplossing: wizard-query en dan niet gerelateerde records.

Bedankt zag in dat mijn constructie niet klopte nadat je me er op wees!
 
Laatst bewerkt:
Mag je de vraag ook nog op <Opgelost zetten>! Je kunt voor je laatste vraag ook nog een query maken waarin je een subquery gebruikt als criterium. Het criterium wordt dan iets als: Not In(Select Bonnr From tabel WHERE etc.) dan heb je maar één tabel nodig voor de query. Maar de wizard oplossing is uiteraard ook goed te gebruiken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan