Specifiek records vinden en bijbehorend formulier openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertc

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo
Ik werk met een relatiebestand in Acces 2007, waarbij de startpagina de zoekpagina is.
Nadeel: Je moet exact de waarde van het record intypen.
Als alternatief heb ik een extra zoektabblad gemaakt waarop een zoekquery staat.

SELECT tblRelaties.RelatieId, tblRelaties.Klantnummer, tblRelaties.Factuurnaam1, tblRelaties.ObPlaats
FROM tblRelaties
WHERE ((([tblRelaties]![RelatieId] & "_" & [tblRelaties]![Klantnummer] & "_" & [tblRelaties]![Telefoon1] & "_" & [tblRelaties]![Telefoon2] & "_" & [tblRelaties]![Fax] & "_" & [tblRelaties]![Factuurnaam1] & "_" & [tblRelaties]![FactuurNaam2] & "_" & [tblRelaties]![FactuurStraat] & "_" & [tblRelaties]![FactuurPostcode] & "_" & [tblRelaties]![FactuurPlaats] ) Like "*" & [Forms]![FrmRelatieformulier]![txbzoeknaam] & "*"));

De uitkomst komen nu op een doorlopend formulier te staan.
Nu mijn vraag:
Kan ik achter elke gevonden regel een knop maken waarna bij klikken het opstarttabblad met het betreffende relatie ID wordt geopend?

Ik ben benieuwd of dit kan ( vast wel)
Bij voorbaat dank

Ja, dat kan. Maak een knop op het doorlopende formulier dat het formulier opent op basis van het geselecteerde record. Ik gebruik bijvoorbeeld deze code:

Code:
    sFormBron = Me.Form.Name
    sFormDoel = "frmInvoer"
    sPersNr = Me.Personeelsnummer.Value

'------------------------------------------------------------------------------
    'Selectieformulier openen met de parameters.
    '------------------------------------------------------------------------------
    Me.Visible = False
    sArgs = sFormBron & "|" & sFormDoel & "|" & sPersNr 
    DoCmd.OpenForm sFormDoel, , , , , acDialog, sArgs

Hierbij wordt een variabele meegegeven aan het tweede formulier, waarbij het tweede formulier gefilterd wordt op basis van Personeelsnummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan