• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

specifieke gegevens tonen adhv inlognaam

• Onderwerp starter Onderwerp starter GerV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GerV

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Goedemiddag,

is het mogelijk om adhv de inlognaam te bepalen welke gegevens iemand te zien krijgt?

Ik heb een fictief voorbeeld bijgevoegd. Het gaat om kolom H op tabblad 1 en tabblad 2.

Als baas a het spreadsheet opent mag hij op tabblad 1 en 2 alleen de gegevens zien die bij baas a horen. Hij mag de rest niet kunnen selecteren/zichtbaar maken.

Wie heeft een idee.

Bedankt alvast.

GerV

Bijlagen

Dit ziet eruit als privacy gevoelige informatie. De beveiliging in Excel is dermate rudimentair dat ik in dit soort situaties maar één advies hanteer:

Als een Excelbestand informatie bevat die iemand niet mag zien, dan deze informatie permanent uit het bestand verwijderen voordat het bestand aan die persoon beschikbaar wordt gesteld.
Excel is ongeschikt voor dit soort dingen, hiervoor heb je een fatsoenlijke (database) applicatie nodig met een gedegen toegangsrechten struktuur.

JKPieterse,

de gegevens mogen inderdaad niet door iedereen geraadpleegd kunnen worden. Hiervoor dient de mappen structuur die gebruikt wordt.
Het spreadsheet is een hulpmiddel voor de baasjes a tm g om te zien of ze aan alle verplichtingen hebben voldaan mbt hun eigen mensen. Ze hoeven niet te zien of hun collega aan alle verplichtingen heeft voldaan.
De gegevens mbt naaam, ziekmelding etc zijn voor hun altijd te raadplegen in een ander sijsteem, moeten ze wel een beetje moeite doen.

In mijn vraagstelling ben ik de invoerder vergeten. Deze moet natuurlijk alle gegevens kunnen invoeren/wijzigen.

GerV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan