Speed up windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

FTMC

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
115
Hoi

Ik moet voor school een werk maken, tegen mn zin, had liever encryptie gehad:( , over hoe je een PC sneller kan laten lopen door de instellingen van windows... Nu hoor je me al afkomen... Hebben jullie zo enkele dingen waar je onmiddelijk op komt hoe je dit kan door gewoon instellingen te wijzigen?

Je mag me dit altijd laten weten...

Grtz

FTMC
 
Hmm sorry blijkbaar op verkeerde plaats had divers xp gelezen :rolleyes: liefst antwoorden in het software onderdeel...

Grtz

Christophe
 
tenzij er mensen zijn die jou tijd (en energie ;) ) willen besparen door deze vraag te gaan beantwoorden, zou ik vooralsnog willen antwoorden met:

laat Google eens voor je zoeken met zoektermen zoals bijvoorbeeld:

windows sneller maken
windows tweaken
windows instellingen veranderen

Je lijkt mij daartoe heel goed in staat........... ;) :D
 
Laatst bewerkt:
enne....... FTMC, vat de antwoorden van mij en Guus niet verkeerd op, niemand is boos of zo, maar als jij in je vraag typt dat je liever een opdracht zou hebben gehad op het terrein van encryptie, dan kan er m.i. maar 1 logische conclusie zijn:
je hebt genoeg kennis van pc's / het internet / Google etc. etc. om even te Googlen............ toch?
 
okey dit is stomme opdracht er valt bijna niet anders te doen dan, harde schijf cleanen, defragmenteren, onnodige services uitschakelen, autostart progs uitschakelen.

Arch linux 11 seconden opstart tijd tot grafische schil.
 
Nou, of DAT de enige handelingen zijn... daar zou ik nog wel een boompje over willen opzetten...........

Ik weet toch sowieso een stuk of wat registertweaks te bedenken die het e.e.a. ook positief kunnen beinvloeden en daarnaast is er ook nog zoiets als bootvis (oeps, nu heb ik toch iets met naam en toenaam genoemd ;) :D )
 
bootvis helpt niet meer veel op sp2 die doet dat tegenwoordig automatisch om de zoveel tijd.

Ik ben er zelf ooit eens een tijdje mee bezig geweest, en de registry tweak halen echt geen snelheidsboost om over naar huis te schrijven.

Windows zijn structuur is zowiezo niet gelegen om snel te kunnen opstarten, in linux kun je mooi een kernel compileren met alleen de noodzakelijke dingen.
 
ben het wel met je eens, maar het gaat ook om een theoretische opdracht en de docent zal verder denk ik niet echt letten op een winst van 0,5 seconden of dat het een tijdwinst betreft van 6 seconden.............. het zal mogelijk meer gaan om de aangedragen theoretsiche snelheidswinst oplossingen.
 
Site

Heb wel een leuke site voor je:
klik

Staan veel handige dingen in maar ook windows tweaken enzo (Bepaalde opstart programma's uitzetten of programma's uitvinken die je helemaal niet meer nodig heb enzo.)
Succes
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst zelf maar eens aan de slag. Dicht dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan