speedfan en pcwizzard herkennen koeler niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi mensen,

Ik wil proberen om zelf de snelheid van de koeler in te stellen,
Nu heb ik speedfan gedownload maar die herkent hem niet(zie 1 van de plaatjes) ik heb ze beide ook al geconfigureerd met alles in mijn pc.
Toen heb ik pcwizzard gedownload maar die kent hem ook niet(zie 1 van plaatjes)

Hoe zorg ik dat in ieder geval 1 hem herkent?

groeten Casper.

pcwizz.JPG

speed fan.JPG

Is de koeler wel voorzien van drie draden?

ik zou het niet weten ik heb hem nog nooit uit elkaar gehaald.

De vraag is ook welke ventilator überhaupt, die van de CPU koeler, systeemkoeler, die van de grafische kaart?
Vage vragen=vage antwoorden, dus wees eens duidelijk.

Die van de cpu kun je in de bios regelen heb je geen progje voor nodig die ook eerst de juiste smbus moet zien.

Hoi,

@ciske de rat: ik heb een laptop, en weet niet welke koeler ik heb, ik zal kiken en zet het in de EDIT ok?
@lange piet: Waar moet ik naartoe dan om dat te regelen als ik vragen mag.
het is trouwens die van mijn cpu, ik heb namelijk een laptop en daar zit "maar" 1 koeler in.

Zie je, in de startpost staat PC en dat blijkt een laptop te zijn.
De ventilator van een laptop kun je niet regelen en terecht, die dient gewoon de cpu en eventueel de grafische kaart te koelen d.m.v. een heatpipe, koelribben en ventilator.
Indien die vorlens jou te hard draait is de binnenzijde stoffig of er moet hard worden gewerkt.

maar ik wil ze alleen harder laten draaien, kan dat oook niet?

Laatst bewerkt:
omdat 1 van mijn sensoren stuk is en hij gaat dan pas draaien als de andere sensor ergens anders in de laptop voelt dat het warm wordt.
wat nu?

maar wat moet ik doen dan om dat te verhogen?

HOE?

Laatst bewerkt:
Tja, je begint in je startpost over een pc en nu blijkt dat een laptop te zijn, daar kun je niets in regelen, de ventilator gaat aan indien de cpu te warm wordt en indien een dedicated grafische kaart zit daar ook een sensor op om het te laten draaien, zo niet dan zit er maar 1 sensor in.

Laptop aan de binnenzijde en dan vooral de radiator aan de heatpipe stofvrij?

Het is allemaal stofvrij, maar kan ik niets in de BIOS versnderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan