speedfan en voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
75
Ik heb me laten vertellen dat je met speedfan de voeding kan controleren. Ik begrijp er alleen niks van: waar moet ik op letten en wat is wel/niet goed?
Mijn probleem is dat de computer regelmatig uitvalt en weer opnieuw opstart, krijg dan een melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout en kan een rapport verzenden. Dat heb ik al een aantal malen gedaan maar wordt er niet veel wijzer van.
Het geheugen is reeds getest (niks mee aan de hand) dus nu dacht ik dat de voeding misschien een probleem geeft maar hoe kom ik daar achter?:confused:
 
In het Bios kijken of je daar de voltage waardes kunt aflezen. Je kunt het ook met Speedfan aflezen, maar dit wil niet altijd betrouwbare waardes geven. Speedfan geeft de voltage waardes in het schermpje waar ook je temperaturen staan.
 
Hoi Crash, bedankt voor je snelle reactie:thumb:
Nog een (domme) vraag: waar kan ik de voltage waardes in de bios vinden?
 
Het hangt van je Bios af, waar die waardes staan.
Ik heb zelf een Award Bios en kan het vinden onder "Pc Health Status".
 
Geplaatst door amateur
krijg dan een melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout en kan een rapport verzenden. Dat heb ik al een aantal malen gedaan maar wordt er niet veel wijzer van.

Daar heb je in princiepe ook nix aan, aan dat verzenden.
 
@ bultje21: daar was ik dus ook al achter:p

@ crash: ik krijg de volgende waardes:

volgens de BIOS volgens Speedfan

Vcore 1.53V 1.54V
3.3V 3.26V 3.28V
+5V 5.13V 5.13V
+12V 12.09V 12.16V
-12V 11.95V - 11.95V
-5V -4.99V - 5.0V
VBAT(V) 3.16V 3.17V
5VSB(V) 5.04V 5.43V


BIOS en Speedfan scheelt dus niet zoveel van elkaar, maar kun je mij vertellen of dit er goed uitziet?
 
Geplaatst door amateur

BIOS en Speedfan scheelt dus niet zoveel van elkaar, maar kun je mij vertellen of dit er goed uitziet?
Dit lijken mij vrij normale waardes. Wat voor temperatuur heeft je pc als deze dreigt uit te vallen?
 
Laatst bewerkt:
geen idee: ik kan ook niet zien wanneer de pc gaat uitvallen, dat gebeurd gewoon:rolleyes: tjakka zwart scherm en hij start weer opnieuw op!

De temp is nu:
temp1 41C
temp2 43C
HDO 45C
 
pc viel dus net weer uit terwijl ik speedfan op de voorgrond had draaien temp2 liep ietsje op naar 45C de rest bleef hetzelfde.
 
Dat zijn geen erxtreme temperaturen, dus zal het uitvallen een andere oorzaak moeten hebben.:confused:

Heb je al in de logboeken gekeken of daarin iets vermeld wordt?
 
Vastgelopen toepassing: iexplore, versie 6.0.2900.2180, vastgelopen modeule: unknown, versie 0.0.0.0., vastgelopen op: 0xc200001d.

waar de laatste code iedere keer anders is! Kun je hier iets mee?
 
Geplaatst door amateur
Vastgelopen toepassing: iexplore, versie 6.0.2900.2180, vastgelopen modeule: unknown, versie 0.0.0.0., vastgelopen op: 0xc200001d.
Kijk eens of je met Iefix Internet Explorer kunt repareren:
(toegevoegd Iefix)

Mocht de reparatie niet helpen, dan kun je met Iefix ook nog Internet Explorer opnieuw laten installeren.
 

Bijlagen

  • iefix.zip
    12,1 KB · Weergaven: 16
als ik iefix wil laten draaien krijg ik de melding "het bestand iexplore.exe op Cd-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 2 is nodig".

Nu heb ik het volgende dilemma: ik heb een herstel-cd met XP erop (deze versie staat/stond op de pc) maar sevicepack 2 heb ik dus gedownload (met windows-update).
Ik héb wel een XP cd met SP2 erop (keurig legaal gekocht :D en nog nooit gebruikt) maar kan ik die ook hiervoor gebruiken?
Alvast dank voor je geduld!
 
Probeer eerst eens de herstel cd-rom of Iefix het daarop kan vinden. Anders gewoon met die Xp cd-rom proberen.
 
Volgens mij is het gelukt :D
Sinds gisterenavond is de pc nog niet uitgevallen (afkloppen!!).
Bedankt voor je advies :thumb:
Groetjes Wilma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan