Speedfan HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hallo,

Mijn AMD Phenom II 965 Black Edition fan maakt erg veel herrie.
Als ik aan het typen ben voor mijn school of zo, is dat erg irritant.
Met Speedfan durf ik hem niet als een kip zonder kop minder te maken, want straks raakt hij oververhit.
En hier op mijn kamer is het nou eenmaal warm.
Ik las ooit ergens dat je Speedfan zo danig kon instellen, dat hij precies alles zelf regelt zodat hij perfect koelt maar stiller is.
Ik heb hem al op Automatic Fan Speed gezet, maar hij doet niks.
Help me alsjeblieft, ik kan die pagina die ik toen las niet meer vinden!

Bij voorbaat dank!

Mvg,
Rajeev

Als je de speed mindermaakt gaat hij niet gelijk naar de 100 graden
Je cool element zelf word eerst heet dan pas de processor
maak hem maar gewoon als een kip zonder kop minder

Oke, bedannkt!
Is er een manier, of een programma, die automatisch kan starten bij Windows en dan automatisch de snelheid van de fan aanpast?
Hij maakt namelijk normaal ook gewoon veel herrie.

Zet in het BIOS Cool en Quiet maar aan,stel de max temp 5 graden hoger in (ook bios) en laat speedfan achterwege...
Misschien de boel al eens ontdaan van stof, met name de processorkoeler????

EDIT: veel herrie? zeker weten dat de cpu-koeler de dader is?

Ongeveer een maand geleden had ik een andere AMD processor, ook Phenom Quad maar dan met 2,6GHz.
Die was echt belachelijk stil. Nooit problemen. Nu ik deze heb maakt hij onwijs veel herrie.
Heeft mijn BIOS wel Cool and Quiet? Ik heb een MSI DKA790GX Platinum maar ik kan het niet vinden!

Ten eerste nooit je cpu koeler stofzuigen anders kan je je fan beschadigen en dat veroorzaakt herrie.
Ten tweede wanneer een processor warm wordt begin fan sneller te draaien maar zo te zien die van jouw maakt herrie
want bij mij is het ook zo ik heb AMD FX 8120 en ik heb bijgekregen cpu koeler gemonteerd wanneer ik aan het gamen ben begint met lawaai maken,

ik denk dat er een lager kapot is van je koeler
ik raad je aan om een nieuwe cpu koeler aan te schaffen als dit ook daad werkelijk zo is!

ik denk dat er een lager kapot is van je koeler
ik raad je aan om een nieuwe cpu koeler aan te schaffen als dit ook daad werkelijk zo is!

Nee nee hij is niet kapot het is gewoon een dode cpu koeler :p
Want ik keek naar de beoordeling van die product en er stond dat cpu koeler veel herrie maakt tijdens het gamen maakt die veel herrie voor de rest draait die wel lekker rustig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan