speedfan resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

xamirz

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Hallo allemaal,

Ik heb even speedfan gedownload en uitgevoerd en tot mijn verbazing kom ik tot de volgende resultaten. Nu wil ik graag van jullie weten hoe erg dit is en of het allemaal meevalt??

aaaa.png

graag wil ik jullie advies

Edit: moet wel zeggen dat dit uitgevoerd is tijdens gamen.

Wat betreft de systeembehuizing (System), 50 graden is goed. De temperatuur van de videokaart (GPU), 72 graden, dit is normaal voor tijdens gamen.
Wat de processor (en daardoor eigenlijk ook moederbord) betreft, echter, ik hoop dat die temperaturen niet kloppen. 154 graden is extreem warm en kan je processor echt permanent beschadigen. Bij 80 graden schakelt mijn PC al uit (heb dat zo ingesteld in het BIOS).

Ik zou even je PC openmaken, als dat mogelijk is, en de koeler van de processor goed schoonmaken. Als dat geen soelaas biedt, dan de koelpasta van de processor vervangen. Als niets anders werkt, dan wordt het tijd om een nieuwe processorkoeler aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Ik heb realtemp gedownload, dit ziet er beter uit. tenminste dat denk ik.
test.png

Heb je deze schermafdruk ook tijdens het gamen gemaakt? In dat geval zijn de temperaturen prima (als je er van uit mag gaan, dat deze temperaturen kloppen) en hoef je je nergens zorgen om te maken. Ik gebruik zelf SIW (System Information for Windows, http://www.gtopala.com/) om mijn temperaturen te meten, misschien dat je die ook nog kan proberen voor de zekerheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan