Speedlinq -20Mbit :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhaine

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Goedendag allen!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een speedlinq 20mbit comfortabo met een speedtouch 716WL modem, maar mijn snelheid zit onder de 1mbit. Ik zit zo'n 500meter vd centrale af. Kent iemand dit probleem? Ik zelf al gebeld naar de technische helpdesk, maar ben nog niks wijzer. Op mijn P4 3,06ghz met 512 intern zou dit toch vlugger moeten volgens mij..

Alvast bedankt!

geen sprake van een hikje?

getest via speedtest.nl ?
Op hoeveel Kb/s zit je dan?

kun je het ook nog testen met een andere?

Hallo,

Via speedtest kwam ik op nog geen mbit. Nou weet ik dat die test niet superbetrouwbaar is, maar dit was wel erg traag.. Was het eerste wat ik uitgeprobeerd heb. Torrents lopen rond de 40 kb, maar dat doet mn nieuws server van speedlinq ook. En daar garanderen ze de aangemeldde snelheid.

ik heb een 8mb lijn en zit nu net vandaag (momentopname, nooit zo hoog gezien ) op
1016.9 KByte/sec (=8135 kbps)
dus zou jij op ongeveer 2540 KByte/sec moeten zitten.

En jij zit nog onder mijn snelheid? Resetten modem iets geholpen? Denk dat er dan toch niets anders opzit dan een call bij die helpdesk van te maken. Of check het op de gebruikersfora van de provider. Misschien hebben die nog tips.

(yup, speedtest is met kleine bestanden, maar we krijgen wel een indruk. toch?)

Mijn snelheid komt daar niet eens bij in de buurt. Hij is vanaf de oplevering al zo traag. Heb wel gister mn firewall in mn modem uitgezet, waardoor de verbinding wel stabieler werd. Ga zo zachtjes aan denken dat ik meer verstand heb van die speedtouch dan die gasten zelf. De dns instellingen heb ik ook via mijn werk op moeten zoeken, want die krijg je niet zo maar standaard, zo blijkt. Stikt bij mij in de winkel vd klachten wat dat betreft.
Qua prijs ben ik overigens wel zeer tevreden, dus is zeker niet alleen maar slecht.

ik was op zoek naar een forum voor je speedlinq. Ik lees 99% negatieve dingen. Moet er administratief een puinhoop zijn zeg!

Kun je niet ergens anders tijdelijk een andere router scoren?

Eh administratief gaat t op t moment daar niet best.. Ik werk zelf in de telecom, dus ik kan iets andere lijnen bewandelen dan de gemiddelde klant, en dan nog schiet t niet op. En mijn speedtouch is mijn modem en router ineen. En ik heb dat ding per ongeluk gekregen, want had een single pcmodem moeten zijn, maar kreeg de multi pc variant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan