Speedlinq of Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Hallo,

Mijn jaar abonnement bij HetNet zit erop en ik ga overstappen naar een andere provider.

Speedlinq en Tele2 beiden allebei 4mb/1mb voor een lage prijs., maar ik weet niet welke van de twee ik moet kiezen. (Vergelijkbare abonnementen voor een zelfde prijs heb ik niet gevonden, in Elburg ligt dan ook alleen een lijn van KPN). Dat er een zeker risico zit aan het in zee gaan met een goedkope provider spreekt voor zich, maar voor het prijsverschil wil ik wel een beetje risico nemen. ;)

Ik wil graag gebruik maken van jullie mening of ervaringen om tot een goede keuze te komen; Tele2 of Speedlinq?
Het gaat alleen om ADSL, met telefonie wacht ik nog maar even....

(Over Tele2 is natuurlijk al het eea gedaan, maar de meeste draadjes die ik vond zijn inmiddels wat verouderd)

Alvast bedankt voor het meedenken en delen van je ervaringen :thumb:

provider

kijk eens via de postcode check of je 12move kunt hebben? ben er zelf erg tevreden over en goedkoop

kijk eens via de postcode check of je 12move kunt hebben? ben er zelf erg tevreden over en goedkoop

Hey,

Bedankt voor je suggestie. :thumb:
12move heeft ook aardige prijzen voor hoge snelheden , maar helaas ... niet bij mij in de straat.:confused:

heb je al eens op www.ADSLwinkel.nl gekeken? Zo heb ik mijn provider (Quicknet) ook gevonden. Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van speedlinq.

Hoi!

Juist op die site ontdekte ik vorige week dat ik nu ook speedlinq kon bestellen. Dat kon tot voorkort volgens mij niet. Als ik dit niet had gezien was ik waarschijnlijk nu al aan het tele2 avontuur begonnen.
Er staat ook een nummer in Utrecht op de site van ADSl winkel. Ik zal eens proberen of ze er iets over willen vertellen, maar ik veracht eigenlijk alleen maar positieve verhalen, geen kritische noten.

Speedlinq hanteert namelijk een hele kale actieprijs, die vaak ook maar voor 1 jaar geldt. Daarnaast rekenen ze allerlei meerprijzen die bij anderen gewoon inclusief zijn.
De helpdesk kost(te) 70 cpm en dat vind ik vrij veel geld. Tel daar ook nog alle negatieve reacties links en rechts (ook op dit forum) bij op. zie http://www.speedlinq.nl/php/overige_tarieven.php voor de tarieven die Speedlinq vraagt buiten het abonnementsgeld.

De helpdesk kost(te) 70 cpm en dat vind ik vrij veel geld. Tel daar ook nog alle negatieve reacties links en rechts (ook op dit forum) bij op.
THX! Griffioen
70 ct is inderdaad erg veel voor een helpdesk. Bij HetNet was dit 45ct en daar heb ik dus vette telefoonrekeningen van gehad :evil: Eigenlijk heb ik daar niet weer zin in. Maarja, als ze bij Speedlinq goeie ADSL leveren heb ik die helpdesk niet nodig én heb dan wel een goedkoop abonnement.

Ook ff gebeld met het nummer van de ADSL winkel. Die mevrouw kon er niet veel over zeggen. Beide abonnementen gaan via het KPN netwerk, dus wel betrouwbaar. Ze wees me wel op de hoge kosten van de helpdesk en vertelde ook dat het nog wel eens aardig druk kan zijn bij speedlinq. Daarna ff gebeld met de helpdesk van tele2, daar was ik gelijk aan de beurt... voor lokaal tarief. Een geruststellende ervaring....;)

Waarom verwijder je postings van de vorige dag en plaatst exact dezelfde weer?

Zo hoop ik mijn vraag wat meer gelegenheid te geven om beantwoord te worden.

LOL, blijkbaar werkt het, wat jij hebt ze een paar keer voor bij zien komen.:p

Maarhoezo, mag zoiets niet? Dan zal ik het niet weer doen.:o

Staat nergens dat het niet mag maar het viel mij op

Staat nergens dat het niet mag maar het viel mij op

Ow, owke.
Ook al mag het dan misschien wel, ik houd er toch maar mee op. Ik geloof niet dat er veel interesse is in deze vraag. :confused:
Tot nog toe weegt de prijs van de helpdesk van Speedlinq het zwaarst. kLaat het nog een weekje bezinken, maar waarschijnlijk wordt het Tele2.

speedlinq - niet doen!

GEEN Speedlinq !!!
Hier is mijn verhaal:
Ik heb het internet van Speedlinq om 1.8. aangevraagd. Na een week, de modemkosten (70 euro) zijn van mijn rekening afgeschreven, maar geen modem is tot vandaag (6 weken later!) afgelevert. Maar niet alleen dat, ik heb ook een welkomstbrief ontvangen. De brief gaat: "In deze brief informieren wij je over de datum waarop je Speedlinq aansluting wordt opgelevert" maar er staat geen opleverdatum in het brief! Zo geen modem, geen internet, geen opleveringdatum na 7 weken. Natuurlijk heb ik naar Speedlinq geschreven (meer dan 2 weken verleden) maar geen antwoord. Ik probeerde de klantenservice te bellen maar altijd "alle onze medewerkers zijn in gesprek". Ik ga echt niet meer 70c/min klantenservice probieren. Het is geen vout van mij. Warom zou ik voor de fout van Speedlinq betalen? En, het lijn werkt goed, ik heb al Tiscali en Quicknet voor enige jaren gebruikt, met geen oplevering problem.
Na ja, Speedlinq, niet doen ! :( :rolleyes:

Valt allemaal reuze mee.
Ik ben (noodgedwongen omdat mijn oude provider ermee stopte -zich over liet nemen door XS4ALL- en de laatst genoemde mij een te beroerd abbo aanbod deed) overgestapt van hccnet naar Speedlinq.
Overstapdatum was ergens begin juli.

Ik heb slechts 1 minder positieve ervaring met Speedlinq gehad:
als je lid wordt van de club dan krijg je een kortingsvoucher. Dat dien je met je laatste kpn-nota op te sturen en nadat speedlinq 2 maanden het abbogeld heeft kunnen incasseren krijg je dan je kortingsbedrag terug.

Ter verduidelijking: modem, aansluitkosten en maandbedragen zijn in totaal zo'n 278 euro. Dat betaal je wel de eerste 2 maanden. doch krijg je in een klap terug.
Mijn minder goede ervaring was dus het maar niet bevestigd krijgen dat ik het voucher had ingestuurd. (bleek later dat ze de mail hadden gestuurd naar het door hen oorspronkelijk aangemaakte mailadres en niet het door mij zelf gekozen mailadres.)

Toevallig kreeg ik gisteren het hele bedrag terug, (zoals het hoort) eind goed al goed.
Ervaringen met de snelheid : altijd keurig netjes op 4096 down en 1024 up (al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat de upload soms wel eens 10 of 20 procent lager zit, but who cares..........)

Ik lees op het w w w veel "gepiep" van mensen over de kosten van Speedlinq bij start van het abbo. Hoe werkt dat nu precies:

ik koos in juni voor het X-TRA abbo van 4096 down en 1024 up.
Dat abbo kost 9,95 per maand (1e jaar)
Na 1 jaar gaat het maandbedrag naar 19,95 en wordt de snelheid automatisch verlaagd naar 2048 down en 1024 up. Dat gebeurt als je dit aangeeft. Geef je niets aan, dan blijft de snelheid 4096 down en 1024 up, maar gaat het maandbedrag naar 24,95. M.a.w. na 1 jaar betaal je voor dat abbo van 4096 - 1024, 24,95 per maand. (Trouwens: doe er nog 5 euro bij en je kunt ook nog gaan bellen via Speedlinq)

Vervolgens dan even de betalingen aan het begin: je betaalt bijna onmiddellijk na aanmelding ALLE kosten : aansluiting en modem en weet ik al wat niet meer. Dit is in totaal zo'n 278 euro.
Vanaf dag 1 wordt het "normale" maandbedrag van 19,95 geincasseerd. Ik hoor je al denken: "Het was toch 9,95?". Klopt, maar de korting krijg je dus in een keer terug. Speedlinq incasseert dus vanaf dag 1 het "normale" maandbedrag,

Het bedrag van 278 euro dat je ongeveer na 2 maanden retour krijgt, herbergt dus de aansluitkosten, de modemkosten en de korting voor 12 maanden op het maandbedrag.

Samengevat: een supersnelle provider waar je uit 3 verschillende "providers" kunt kiezen:
BBnet, KPN en BabyXL.

De bijlage betreft het kortingsbedrag dat ik op 15 september van Speedlinq op mijn girorekening retour kreeg.

(Speedlinq is overigens op 31 maart jongstleden overgenomen door KPN ;) :D )

en last but not least : het klopt dat die helpdesk 0,70 per inuut kost. Echter, als je de welkomstbrief + modem etc. etc. ontvangt, dan sluit je de modem aan, stopt de meegeleverde configuratieCD in de drive en 3 minuten later ben je online. De helpdesk heb je theoretisch dus NIET nodig. (Ik ontving overigens het hele pakket 2 dagen te vroeg: de lijn was nog niet overgenomen door Speedlinq terwijl ik al wel de hardware had, maar op mijn nieuwe "Speedlinqmodem" werkte mijn oude HCC verbinding nog wel die 2 dagen)
Behoor je tot de club "users" die altijd en overal vage bestanden en progjes downloaden en daarmee aan het experimenteren gaan, met als gevolg dat hun hele pc overstuur raakt, dan zou het idd. wel eens kunnen dat de boel niet meer werkt en je hulp nodig hebt. Ook dat is dan weer te omzeilen: formatteer de pc, installeer Windows en installeer de SpeedlinqCD en je bent zo weer online.
Heb je de pech dat je een pc hebt waar het allemaal niet direct werkt, dan ben je idd. wat euries kwijt aan hulp.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Toch nog even iets over Tele2 en Speedlinq.

Ik heb thuis een analoge telefooncentrale van KPN (een Homevox 1.5 van een jaar of 10 geleden).

Toen ik in mei / juni aan het zoeken was naar een nieuwe provider ben ik ook bij Tele2 aan het shoppen geweest. Na "85x" doorverbinden bij Tele2 kwam ik dan eindelijk uit bij iemand die technisch onderlegd was. Hij kon mij echter geen 100% garantie geven dat het spul zou gaan werken.

Daarna naar de helpdesk van Speedlinq gebeld en na 1 doorverbinding kreeg ik een techneut aan de lijn die mij na het aanhoren van mijn vraag even in de wacht zette en na ongeveer 1 minuut met een glashelder antwoord terugkwam: "Geen probleem, onze hardware gaat werken met uw Homevox".
Aldus geschiedde!!!

Ik was (en ben) dus niet erg gecharmeerd van het kennis en serviceniveau van de helpdesk medewerker(s) van Tele2 die ik toen aan de lijn had. Het kwam op mij een beetje over als: goedwillende maar technisch niet voldoende onderlegde medewerker(s). (Het KAN een toevalstreffer zijn geweest, maar het deed mij besluiten NIET met Tele2 in zee te gaan)

GLGriffioen : ik ben dus juist erg blij dat een provider zo uitgebreid allerlei kosten op hun site vermeldt (zoals in de door jou geplaatste link te zien is):
kosten van incasso, reparatie etc. etc. Er zijn volgens mij juist heel weinig providers waar je alle theoretische kosten zo duidelijk vooraf in "beeld krijgt", zodat je exact weet waar je aan begint.

Laatst bewerkt:
Pasja

Ik ben ook overgestapt - van Quicknet naar Speedlinq. Overstapdatum was 01-09. Het is 16-09 vandaag. Geen internet, geen modem, geen indicatie van opleverdatum!!! :shocked: Ook geen antwoord van Speedlinq. Alleen 70 euro afgeschreven (6 weken geleden, voor modem die heb ik nog steeds niet). Denk je nog steeds dat Speedlinq goed is? Ik denk dat je bent heel gelukkig dat je geen problem met Speedlinq hebt.;)

Ik denk idd. dat jij tot de groep behoort die gewoon pech heeft (gehad).
Echter, het doel van een provider is klanten winnen en klanten behouden, dus ik ga er vanuit dat het goed komt.
Wist je trouwens dat je met je oude modem ook gewoon via de lijn van Speedlinq het w w w op kan?
Als je toevallig een BBnet abbo bij Speedlinq hebt, dan laat 't maar even weten, dan vertel ik je de modeminstellingen wel.
ALS Speedlinq WEL de lijn heeft overgenomen dan ben je theoretisch 5 minuten na het lezen van DIT bericht en jouw antwoord,...... online.

Het is Tiscali (BaByXL) netwerk. Ik weit dat mijn oud modem is geschickt voor deze netwerk maar het aansluiting moet eerst geactiveerd worden... geen activatie is nodig voor BBned.

halfweg juli vorig jaar was het m,et Speedlinq hopeloos Vanaf november draait alles goed Ik betaal 15 euro per maand snelheden 1024 en 512 Ik heb mijn onkosten modem en aansluiting keurig op tijd teruggekregen.Wel hebben mijn kenissen de spilter en de modem voor mij gemonteerd Ik wil heel graag weten wie nu een echte helpdesk heeft met vakkrachten Bter een goede exper als buurman dan een verrre helpdesk Word lid van Hccbeginners zeer duur Per jaar eventjes 10 euro .
Een computergroet Sommer

Re: Speedlinq

Wel interessant om te weten dat Speedlinq is overgenomen door KPN. Ik heb begrepen dat inmiddels Tiscali ook bij KPN is ingelijfd. Ik ben het er mee eens dat er weinig providers zijn die (meeste) kosten zo op hun site laten zien. Wat ik vooral probeer te zeggen is dat alleen een lage prijs ook niet alles is. Service kost nou eenmaal (extra) geld.

Pasja; Wat Speedlinq niet doet is bij hun aanbieding verwijzen naar deze lijst.
Ik kwam hem zelf met wat zoekwerk tegen.

Ik denk dat je vooral kan concluderen dat een internet verbinding iets persoonsgebonden is en dat wat de een niks vind een ander juist weer heel goed vind :thumb: .

Ik denk dat je vooral kan concluderen dat een internet verbinding iets persoonsgebonden is en dat wat de een niks vind een ander juist weer heel goed vind :thumb: .

Dat lijkt me een prachtige conclusie om dit onderwerp mee te sluiten, tenzij jullie er nog een tijdje over door willen gaan natuurlijk.....

Bedankt allemaal :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan