Speedtest

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Na laatste update van Win 10 wekrt er geen enkele speedtest meer.
Zowel bij Ziggo als bij Ookla krijg ik de melding:
Latency error.

Correctie;
De fout heette: Latency test error.
Ook op Edge en Firefox geprobeerd,
Zelfde foutmelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alternatief voor wat wampier suggereerde: http://beta.speedtest.net/, dat is de speedtest variant zónder Flash benodigd.
Ik moest overigens (omdat het even bleef 'hangen' tijdens de test, kan een tijdelijk probleem zijn geweest) de Ctrl-F5 toetscombinatie gebruiken en daarna werkte het voor mij (ook).

Tijs.

@allen :

mariton, je bent niet de enige. Ook ik heb er sinds gisteren last van. Aangezien Windows t/m vandaag is bijgewerkt, vermoed ik dat juist één van de laatste updates (mede) verantwoordelijk is voor het probleem.

Ik heb Ziggo speedtest, KPN speedtest en nog enkele andere geprobeerd, overal idd. de latency error melding.

De enigste die hier nog werkt is : Klik

Laatst bewerkt:
adobe flash

Het ligt aan de adobeflash 24 terug naar 23 geen probleem meer

terug gegaan met image bestand daar had ik nog adobeflash ingesteld staan naar ver 23.
heb in configuratie flash player32 op updates , nooit auto update gezet.

Budina

Laatst bewerkt:
Fokke,
Iets te vroeg gejuichd.
Na 2 keer werkt ook die van jou niet meer en moet ik waarschijnlijk een account bij Ookla hebben (€..)

http://speedtest2.nl/

Deze werkt wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu in spanning op de verklaring.

De oorzaak van de problemen ligt dus niet bij de browser, Flash of Windows maar wel bij de provider(s).

Bij KPN hebben ze het opgelost, bij Ziggo nog niet (maar wordt het probleem wel erkend) :

Het testen van je internetsnelheid met de speedtest werkt even niet zoals het hoort. We zijn bezig om het voor je op te lossen.

Dat was dus een ongelofelijk toeval, want na de wekelijkse (?) update van Windows deden een stuk of wat speedtests het niet meer. Misschien toch ergens een samenhang met Windows (de software die kennelijk meerdere providers gebruiken om de Speedtest aan te sturen) Frappant is wel dat 90% (misschien wel 100%?) van de speedtest het logo van Ookla herbergen.

Idd. KPN doet 't weer en Ziggo heeft de boodschap die jij hierboven aanhaalde op hun site geplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan