Speedtouch 330 : geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Haleuchjen, was ik weer

Ik ben bezig om bij een PC de speedtouch 330 te installeren. De installatie gaat perfect, en Windows XP sp1 vindt hem. Ook het inbellen gaat goed TOTDAT hij de gebruikersnaam en wachtwoord gaat controleren.

Dat probeert hij dan een stuk of 8 keer, en geeft de melding dat de externe PC niet reageert. Koppel ik echter hetzelfde modem aan mijn eigen PC, dan zit ik met de minuut weer op internet.

De gegevens zijn EXACT dezelfde, alleen de PC's verschillen.

De PC die niet doet wat hij moet doen is een:

Pentium 4 - 1800 Mhz
ASUS P4B266 moederbord met interne USB
512 Mb Geheugen
Windows XP - SP1 (zonder updates, natuurlijk)
Speedtouch 330 met software 3.01 (via website verkregen)

Iemand een idee...???

Groeten Iwan

@home? Is het niet zo dat het account gekoppeld zit aan het MAC-adres van jouw pc (netwerkkaart)?

Erbicom wrote:

@home? Is het niet zo dat het account gekoppeld zit aan het MAC-adres van jouw pc (netwerkkaart)?

------

Nee, geen @home, gelukkig niet, dit is gewoon ADSL (light) van Tiscali en de PC is geen MAC, maar een IBM-based.
En hij geeft geen weigering omdat de gegevens fout zijn, maar kan de gegevens niet controleren omdat hij geen reactie van de Externe PC krijgt.
En het is een Speedtouch 330, daarmee had je al kunnen weten dat het geen Kabel was...
Het stomste is, dat ik al eens eerder een PC op deze manier heb geprogrammeerd en bijgewerkt, en dat ging toen perfect. Alleen nu wil het niet.

Groeten Iwan

Wat is het nummer van de (DUN)-foutmelding die je krijgt?

Verder is het MAC-adres het fysieke adres van je netwerkkaart. Dit heeft verder niets met Apple MAC computers te maken. Maar ook niet met jouw probleem, want je gebruikt een usb verbinding en geen ethernetverbinding.

De foutcode is 0721 : De externe computer reageert niet.

Ik heb inmiddels de service-dienst van de provider gebeld, en die gaf aan dat de chipset (intel) niet goed werkt met de Speedtouch. Ik moet dus een PCI-USB kaart er bij inzitten, waardoor het probleem moet zijn opgelost..

Wordt vervolgd....

klopt helemaal, dit is niet de oplossing, want de Modem werkt perfect op mijn andere PC..... en ik verwissel alleen van PC en niet van modem of de bekabeling hieraan.....

Okee, via de fabrikant (Thomson) ben ik op het spoor gezet van een bestand op de site van KPN, en wel de door KPN bijgewerkte update 3.01 voor speedtouch 330.

Eenmaal uninstall en Install, en alles werkte als een speer. Dus het ligt er erg aan waar je de software weghaalt, want van www.speedtouch.nl/drivers haal je dus een andere versie.

Weer wat geleerd......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan