SpeedTouch 510 Multi-PC Modem (HelpMeOut!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben benieuwd, zolang de speedtouch de juiste poorten heeft staan aan weerskanten dan zou dat moeten werken, let en denk ook om eventueele firewall progjes die he mischien moet instellen zodat sommige programmas ook daadwerkelijk als server of client op internet mogen hangen.
Ik hoor het graag het verhaal, mischien dat we daar wat meer uit kunnen halen.

Hoi Arno
Misschien heb je hier wat aan, is een handleiding voor de V4.2 wel in het engels

Groeten Ed

Beste Ed, die handleiding heb ik ook gevolgd maar ook zonder resultaat. Wat hebben we gedaan.

1/ gekeken naar de poorten die open moeten volgens deze site( http://www.portforward.com/cports.htm) zijn dat de udp poorten 23456 en 6073. De reeks 2302-2400 niet gebruikt. De eerste 2 poorten worden ook door Microsoft genoemd.

2/ Deze poorten via NA(P)T ingevoerd in de speedtouch multipc modem. Via UDP/ Inside IP vd kaart / Outside IP 0.0.0.0 / inside en outside port 23456 hetzelfde gedaan met de poort 6073. Geen soelaas

3/ Hetzelfde als punt 2 maar dan TCP en toen kregen we bij poort 23456 de kreet "listen".

Maar we kunnen geen sessie spelen.

De firewall uitgezet in XP ook geen resultaat.

We weten het niet meer, iemand anders nog wel??

Arno

Hoi Arno
Als je op deze site kijkt,kan je zien welke poorten je moet hebben.
De poort 23456 word daar niet gebruikt .
Misschien moet je de andere poorten toch eens proberen

Groeten Ed

Ed, dat is juist. Alleen hij heeft niet de juiste poorten.
Ik heb hem geschreven dat deze poorten er in eerste instantie niet instonden en hem verwezen naar de site van Microsoft. M$ heeft de juiste poorten aangegeven in een apart bericht op Internet. Hij laat ze echter staan.
Het wekt alleen wat verwarring want hier staat de poort 23456 niet bij en iedere uitgave van Flightsimulator gebruikt andere poorten. Maar de poorten 2302-2400 en 6073 zijn ook uitgeprobeert. Die voor teamspeak gebruiken we niet.

In ieder geval bedankt.

Arno

Laatst bewerkt:
Ik lees net dat je de outside ip blank hebt gelaten, in mijn uitleg staat toch ook dat je de outside ip moet invullen, je zult hier het ip adres van je provider moeten invullen, dus het ip adres wat jij gekregen hebt van hen.
Dat zou ook nog wel eens een probleem kunnen geven als je dat niet doet.

Omdat het niet lukte, heb ik dat ook geprobeert, maar toen was het resultaat helemaal desastreus. Ik kon toen op zoek naar mijn brief met alle instellingsgegevens, want de modem klapte er uit. Dus eigen IP-adres mag daar niet gebruikt worden.

Arno

Ik lees echt allerlij vreemde dingen, als je dus op de plaats van outside ip adres je ip adres invoerd wat je van je provider krijgt, dan klapt je router eruit???? Dit is voor mij geheel nieuw.
Maar goed.

Ik lees echt allerlij vreemde dingen, als je dus op de plaats van outside ip adres je ip adres invoerd wat je van je provider krijgt, dan klapt je router eruit???? Dit is voor mij geheel nieuw.
Maar goed.

Geplaatst door jjw
Maar goed.

Ja, dat kan natuurlijk puur toeval zijn maar het gebeurde wel. Dus die actie onderneem ik niet meer.

Wachten maar weer tot iemand dé oplossing heeft.

Arno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan