Speedtouch 510i + netgear wgr614v9. voel je em al? :]

Status
Niet open voor verdere reacties.

n00bieclimber

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
ik had dit bericht al gepost in de hardware sectie maar daar is hij misschien een beetje out of place. dus post ik hem hier ook maar ff.

ik heb ff snel rondgekeken op het interwebs en heb veel mensen gezien met dit probleem. ze hebben 1 modem en 1 router achter elkaar gelinkt, maar de modem heeft stiekem toch router capabilities :].

dus dit geeft problemen met port forwarding dus oplossing de speedtouch 510i gewoon in brdige mode zetten... dacht ik.

ik heb het vandaag geprobeerd en 2.5 uur zonder internet gezeten waarna ik behoorlijk in de stress schoot voordat ik eindelijk mijn internet inloggegevens weer terug vond op de zolder. omdat ik beide mijn router en modem moest resetten naar factory defaults.

in ieder geval waarom werkt het bridgen van mijn speedtouch 510i niet. ik heb gewoon de instructies opgevolgd.

en zijn er misschien andere oplossingen om toch ports geforward te krijgen. want ik word er een beetje ziek van niet ff te kunnen hosten voor wat vrienden (team speak server, dolphin)

alle hulp is welkom als het maar niet zoiets is als ******* je router eruit want die heb ik al een paar keer gekregen maar dat kreng heb ik nodig om de rest van mijn apparaten van interwebs te voorzien.

adsl: van Het Net
besturings systeem vista 32 ulti
modem: speedtouch 510i
router: netgear wgr614v9
firewall: gewoon windows firewall

ik heb begrepen uit de andere post dat ethernet bridges niet werken met Hetnet en andere KPN related bedrijven. en ik heb gelezen dat de andere oplossing dchp spoofing zo omslachtig is dat ik het 1 niet durf en 2 niet weet waar te beginnen :s

Wanneer je netgear bridged zou je verwachten dat je de poorten van de speedtouch kunt forwarden door de bridge heen.
Blijkbaar werkt dat niet ze makkelijk.

Heb je deze post al gelezen?
Hier wordt een asus router op de alcatel 510 aangesloten, maar de principes zouden hetzelfde moeten zijn.

mvg Leo

owk dank je voor de link, maar ik wou dus de Speedtouch bridgen... maar de netgear bridgen is misschien ook wel een idee... ook al is het forwarden van port ranges op de speed touch wat lastiger maar dat neem ik er maar bij.

maar als ik had gelezen dat als ik de speedtouch 510i bridge met een KPN netwerk (aka het net xs4all of kpn zelf ofc) dat niet gaat omdat KPN daar niet mee kan werken of zoiets !?...

in ieder geval ik kijk er naar en anders post ik hier nog wat vragen.

:EDIT: bedankt voor de topic ik kan nu alle poorten forwarden die ik wil dank je wel :].

Laatst bewerkt:
Mooi dat het opgelost is en dat je dat even hebt laten weten.
Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan