Speedtouch 580 en WLAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Recent heb ik via KPN een speedtouch 580 gekregen en een speedtouch 110g kaartje voor in de laptop.

Hoewel is, zeker qua aansluiten van dat soort dingen, een leek ben, is het met de meegeleverde standaardhandleiding gelukt.

Een practische vraag; ik begrijp dat het WLAN lampje knippert bij "activiteit op het draadloos netwerk".

Echter, regelmatig zie ik het lampje knipperen wanneer de computer (en óók de laptop) uitgeschakeld zijn.

Ik heb, zoals in de standaard meegeleverde KPN handleiding staat, de beveiliging op WPA ingesteld, met de code die op het modem staat.

Betekent dat knipperende WLAN lampje dat er gewoon meer draadloze activiteit (buren of zoiets) in de buurt is zonder consequenties voor mij, of dat er iemand van mijn verbinding gebruik maakt, ondanks die WPA beveiliging?

Ten tweede:

Kan je ook tijdelijk de draadloze functie van het modem uitzetten?

Ik heb de handleiding van speedtouch doorgebladerd, maar voor een beginner is dat niet zo duidelijk.

Klopt het dat je met de (enige) knop aan de voorkant de draadloze mogelijkheden uitschakelt door er 10 seconden op te drukken?

En dat je dat weer kunt herstellen door opnieuw 10 seconden erop te drukken?

Alvast bedankt voor de reakties!

PC: P4 met WinXP SP2

op je eerste vraag:

je een wifi router zend zowieso altijd wel een herkeningsignaal uit. anders kan je kaartje nooit een netwerk vinden.
Dus als u het netwerk goed beveiligd heeft dan is het vrij onwaarschijnlijk dat de buren meegenieten.

op uw 2e vraag heb ik niet direct antwoord, maar ik kan er naar kijken.

Bedankt voor de reaktie!

Het knipperen van het WLAN lampje is dus op zich normaal, ook al staan alle computers uit.

Is toevallig al bekend of dat knopje aan de voorzijde inderdaad de wireless mogelijkheden uitschakelt?

Ik gebruik nl. de wireless functie van de laptop niet vaak en zou dan de rest van de tijd de wireless functie van het modem uit kunnen schakelen (lijkt me toch de beste beveiliging).

Weet iemand toevallig of die knop aan de voorzijde de wireless mogelijkheden kan uitschakelen?

1x 10 sec indrukken = uitschakelen

En wanneer weer wireless nodig is, weer 10 sec indrukken = inschakelen?

Zo ja, kan dat zonder consequenties voor je instellingen?

Geplaatst door Erial-C
Weet iemand toevallig of die knop aan de voorzijde de wireless mogelijkheden kan uitschakelen?

1x 10 sec indrukken = uitschakelen

En wanneer weer wireless nodig is, weer 10 sec indrukken = inschakelen?

Zo ja, kan dat zonder consequenties voor je instellingen?

Ja, ja, ja en ja.

Je kunt ook inloggen op de webinterface via http://10.0.0.138

Als je daar op save all klikt is je configuratie bewaard. In het menu wireless en dan rechts het vinkje uitzetten bij wireless interface enabled werkt ook. Een gebruikersnaam/wachtwoord is in te stellen voor de webinterface en je kunt aanvinken dat alleen associated stations wireless mogen.

De stroom kan er gerust af, na inschakelen: power -> wlan -> dsl -> internet (ledjes) en 17 seconden later is ie weer online.

Als je wlan ledje maar groen is! (wpa)

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• speedtouch_580_webinterface.png
    speedtouch_580_webinterface.png
    42,5 KB · Weergaven: 98
Lampje internet Knipperen

Ik heb een problem, het internet lampje van de speed touch 180 knipperen altijd, nu ik heb geen verbinding..iemand kan mij helpen??

Typ in je browser 10.0.0.138. log in (indien nodig) en kijk even naar de status van de verbinding. Je kan hier ook disconnecten. en weer opnieuw connecten.

Het lampje kan knipperen door storing van draadloze apparatuur in de buurt. Bij speedtouch is de handleiding voor de 180 (pdf) te downloaden. Op blz. 42 staat hoe je een ander kanaal kan instellen, kanaal 1 is waarschijnlijk het beste om storingen te vermijden.

Inloggen op de 180 gaat via http://10.0.0.140 maar misschien is dat verandert als je de firmware ooit hebt vernieuwd. :)

Vr.Gr. Egel.

Problem opgelost

bedankt problem opgelost ik heb een restart gedaan, van de 10.0.0.38 ik heb de paramater verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan