speedtouch 580 vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikerteecee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Hallo,

ik heb 2 vraagjes;
1. hoe kan ik de aanloggegevens, account en password, achterhalen van mijn router?
2. hoewel geen wireless apparaten actief zijn zie ik het wlan lampje knipperen, WPA beveiliging is actief en van de laptops heb ik MAC address only in gebruik.

Groetjes,
Ton

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb 2 vraagjes;
1. hoe kan ik de aanloggegevens, account en password, achterhalen van mijn router?
2. hoewel geen wireless apparaten actief zijn zie ik het wlan lampje knipperen, WPA beveiliging is actief en van de laptops heb ik MAC address only in gebruik.

Groetjes,
Ton

1) Probeer eens als account "admin" en als password "1234"...

Ik kan alleen vraag 1 beantwoorden: Als je niet zelf hebt lopen veranderen staat de standaard gebruikersnaam en het standaard wachtwoord in de handleiding van de router.

Als je die niet meer weet, dan zal er niets anders opzitten dan de router te resetten naar fabriekswaarden, waarna weer de standaard gebruikersnaam en wachtwoord van toepassing zijn. Natuurlijk ben je in zo'n geval alle aanpassingen kwijt, dus zijn ook de instellingen voor je draadloze netwerk (indien beschikbaar op je router) weer terug op fabriekswaarden.

EDIT: vlgs. de handleiding wordt de Speedtouch af fabriek zonder gebruikersnaam en wachtwoord afgeleverd. Er is een grote kans dat als je het ding via je provider hebt gekregen, dat die een standaard gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingesteld. Dus als het niet lukt zonder gebruikersnaam en wachtwoord, kijk dan in de documentatie die de provider bij je apparaat heeft geleverd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Thanks voor de snelle reacties. Was al bang dat terug naar fabrieksettings de optie zou worden.

Word ik niet blij van, alles werkt al enige tijd zo goed. Enfin ik wilde dus eigenlijk de reden van vraag 2 onderzoeken.

Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan