Speedtouch 706 WL verliest steeds internet connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TS_445

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Ik heb via een vriend een speedtouch 706 WL router van tele2 gekregen.
nu heb ik daar de laatste firmware op gezet en dit is ok (via speedtouch.nl --> 706_Upgrade_R62T2_sip.exe).
heb ook mijn router helemaal ingesteld op mijn Skynet account en beveiligd zoals het moet.

ik vind de router in mijn draadloze netwerk connecties en kan ook een verbinding maken zonder probleem.

nu zie ik geregeld mijn lampjes (WLAN, DSL en internet) groen flikkeren, moet dit niet normaal constant groen zijn (heb vroeger altijd via USB modem verbinding gehad)?
ook valt mijn internet weg voor korte perioden (heb nog niet langer kunnen surfen dan 2 minuten zonder dat dit wegvalt)

kan iemand mij vertellen wat ik misschien verkeerd heb gedaan of hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt

Op welke manier maak je contact met je Speedtouch ? (naam netwerkkaart,type,cliensoftware)
Heb je dit probleem ook als je bedraad werkt ?

upsidaisy ,

op mijn pc thuis: Medion WLAN 54 MBit/s IEEE 802.11g 802.11b WiFi

laptop: Generic Marvell Yukon 88E8055 PCI-E Gigabit Ethernet controller
intel(R) Wireless Wifi Link 4965AGN

Waar vind ik de clientsoftware?

heb zowel met IE 7, FF, en opera geprobeerd, telkens hetzelfde

heb de kabel ook ingestoken en dan brand het ethernet lampje, maar dan valt het nog weg (of moet ik dan nog iets special doen om te zeggen dat ik via de kabel werk?)

heb iets soortgelijk voor
is niet beperkt tot mijn netwerkkaart
verschillende toestellen melden internet problemen;
bestaande internet verbindingen hebben geen probleem eg een skype sessie blijft behouden; emule blijft downloaden

maar alle nieuwe connecties worden niet toegelaten...
de speedtouch maakt successvol een internet test...

maar moet gereboot worden;

ik denk dat een maximum aantal connecties bewerkstelligd werd door eg upnp software of p2p software... dat die speedtouch aankan

een reboot werkt...tijdelijk

upsidaisy

(sorry dat het even wachten was voor ik antwoorde)
netwerk kaart is ingeschakeld

heb ondervonden als ik mijn connectie opzet, en ik niets zoek in mijn browser, de connectie opblijft
maar alsik een site open doe of bv mijn virsuscanner update, dan beginnen mijn lichtjes te flikkeren en valt de connectie weg

conclusie: het ligt dus aan een instelling van de router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan