Speedtouch 716 draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martje79

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Sinds een halfjaar heb ik een speedtouch 716. Hierop zijn (via draadloze verbinding) een laptop en (via ethernet) een desktop aangesloten. (provider: hetnet)
Een paar weken geleden is, na het installeren van een upgrade, de router instabiel geworden. Soms doet de verbinding het wel, een andere keer niet. Wanneer de router geresetted wordt, opnieuw alle instellingen worden ingesteld, kan er weer verbinding gemaakt worden. Helpdesk van Hetnet weet geen oplossing, kan iemand mij hier helpen?!?!?

(na inmiddels zo'n 20x de modem geresetted te hebben, word ik moedeloos......:confused: )

Heb je wel de juiste firmware gedownload want als je niet de juiste hebt gedownload krijg je dit soort problemen, let vooral op de verschillende versienummers.

Firmware?!?! Wat is dat????
Ik heb gebeld met de helpdesk van hetnet, daar hebben ze uitgelegd hoe ik de modem kan resetten, hoe ik vervolgens met mijn usb-stick (draadloos internet), de moden weer kon laten "vinden". Vervolgens via internet explorer naar de site van speedtouch en alle gegevens weer invoeren. (o ja, eerst norton uitzetten.....)
Inmiddels kan ik het dromen!!!

Martje79 zei:
Firmware?!?! Wat is dat????
Ik heb gebeld met de helpdesk van hetnet, daar hebben ze uitgelegd hoe ik de modem kan resetten, hoe ik vervolgens met mijn usb-stick (draadloos internet), de moden weer kon laten "vinden". Vervolgens via internet explorer naar de site van speedtouch en alle gegevens weer invoeren. (o ja, eerst norton uitzetten.....)
Inmiddels kan ik het dromen!!!

Kijk HIER even

Op deze pagina kunt u installatie-, configuratie- en modem-software downloaden.
Dus de nieuwste firmware voor je moden/router als je even goed rond neust op deze site kun je lezen hoe dat werkt.
Zorg wel voor de juiste versie en kijk goed wat voor type modem je hebt.

Bedankt voor je reactie, maar ik heb inmiddels al tientallen keer de modem opnieuw geinstalleerd. Waarom wordt elke keer (ook tijdens internetgebruik!!) de verbinding verbroken en moet ik alles opnieuw resetten en installeren?!?!

Firmware heb ik nog nooit vernieuwd, tenminste als dat niet hetzelfde is als opnieuw installeren. Wat is dit dan precies? Een nieuwe driver?
Waarom zou dit ineens moeten gebeuren na een half jaar ongehinderd internetgebruik?
Welke firmware moet ik installeren? Ik neem aan geen ethernet, aangezien ik wireless internet heb.
Er staat in het bijschrift van de wizard dat de adapter pas later aangesloten moet worden. Hoe is dat mogelijk wanneer ik eerst dat programma moet downloaden?!?

Je moet zorgen dat je de noeuwste fimware updates op je modem/router hebt staan want er kunnen zich wel eens problemen voordoen die er uit zijn gehaald in de nieuwste versie.
Problemen bij uit val van internet is vaak de firmware of je moet je drivers van de netwerkkaart eens vernieuwen, als je modem daar is op aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan