Speedtouch 716i i.c.m. kabelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

IgniteIddo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Ik ben recent overgestapt van ADSL naar kabelinternet. Ik zou graag echter mijn huidige modem/router (een speedtouch 716i) willen blijven gebruiken.
Ik wil het kabelmodem via UTP aansluiten op de router, zodat de overige PC's die op de router zijn aangesloten hierdoor verbinding met het internet hebben. Tevens wil ik gebruik blijven maken van de VOIP mogelijkheden van het modem.
Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe lukt het me nog niet om deze configuratie aan de praat te krijgen:
- IP reeks van speedtouch gelijk stellen aan kabelmodem
- gateways veranderen
- spelen met DHCP pool

Heeft iemand hier ervaring mee om zoiets aan elkaar te knopen?

een adsl moden gebruiken als kabel modem dat gaat niet lukken.

Dat swil ik ook niet. Ik heb een werkend kabelmodem, en wil die koppelen aan de speedtouch. De speedtouch moet dan alleen fungeren als router.

en waar wil je het kabeltje van de moden dan in de router stoppen.....je kunt het modem gedeelte uitzetten en dan de vier andere poorten gebruiken als switch.
Maar daar heb je niks aan.
normaal ga je van het modem naar een kabel router en dan gebruik je de vier poorten voor het aansluiten van je computers.

dat wat jij wil gaat niet werken.
Adsl router is anders dan kabe lrouter

Ligt er aan of dit gaat werken.......welke aanbieder van internet heb je nu ?

Casema. Het VOIP gedeelte loop via een SIP protocol bij XS4ALL.

Oplossing voor netwerk probleem

Hi ik kon ook geen info vinden op deze vragen maar kon hem vinden onder: http://www.portforward.nl
en http://netwerk.portforward.nl
gr Ron:thumb:
Ik ben recent overgestapt van ADSL naar kabelinternet. Ik zou graag echter mijn huidige modem/router (een speedtouch 716i) willen blijven gebruiken.
Ik wil het kabelmodem via UTP aansluiten op de router, zodat de overige PC's die op de router zijn aangesloten hierdoor verbinding met het internet hebben. Tevens wil ik gebruik blijven maken van de VOIP mogelijkheden van het modem.
Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe lukt het me nog niet om deze configuratie aan de praat te krijgen:
- IP reeks van speedtouch gelijk stellen aan kabelmodem
- gateways veranderen
- spelen met DHCP pool

Heeft iemand hier ervaring mee om zoiets aan elkaar te knopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan