Speedtouch 780 alleen als router gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thecurefan

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo Allemaal,

Wij hebben nu ADSL internet met een Speedtouch 780 adsl modem/draadloze router.
Nu krijgen wij binnenkort internet via de kabel.

Helaas krijgen wij er standaard geen draadloos modem bij. Mijn vraag is nu, of het mogelijk is om het kabelmodem op de speedtouch aan te sluiten, en de speedtouch te gebruiken als draadloze router.

Welke instellingen moet ik dan veranderen op de speedtouch?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

vr. gr. Peter

Normaal gesproken geen, alleen moet je in de gaten houden wanneer/of het netwerk beveiligd is.

Jouw modem is een ADSL/Kabel modem. het is gewoon mogelijk. Qua instellingen, reset je modem een keertje en sluit hem dan aan. Zodat alle vorige instellingen weer op fabrieksinstellingen staan.

mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dus als ik het kabelmodem aansluit op een van de ethernetpoorten op de router, en de router reset, dan moet het werken, en heb ik draadloos internet? zo simpel had ik niet verwacht..

je zult draadloos kunnen internetten maar als de router gereset is zul je de router wel weer even opnieuw moeten beveiligen

Dan had ik het toch goed. Succes met aansluiten, en kom maar weer als je problemen hebt.
Vergeet niet onderaan even op vraag is opgelost te klikken. :D:thumb:

helaas werkt het niet. als ik een wifi verbinding met het modem maak, dan krijg ik van het modem de melding dat de adsl ternetverbinding er niet is... dat is logisch, want de adsl lijn heb ik afgekoppeld van het modem.
maar hoe maak ik dat ding duidelijk dat internet dus via ethernet poort 1 (vanaf het kabelmodem) binnenkomt?
ik heb al in de webinterface van het modem gezocht of ik het adsl-modemgedeelte kon uitschakelen, maar ik kon het niet vinden.

gr. peter

Weet je zeker dat het correct is geïnstalleerd?
Kijk even apparaatbeheer na.

waar moet ik precies op letten dan? welke instellingen moet ik vervanderen? moet ik in de router ook nog instellingen wijzigen?
gr. peter

Ik denk niet dat er veel problemen zullen zijn met je router(instellingen).
Wat ik wou vragen is of dat je uitroep- of vraagtekens ziet in je apparaatbeheer.

Ik volg het niet helemaal - lukt het wel of niet om met een lan-kabel van je computer direct verbinding met de router te maken? Zo ja, dan kunnen we verder kijken in je instellingen.

Zo nee, heb je toch zo'n router nodig.

Logisch. ;)

Maar het kan ook zijn dat je je router even meot resetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan