Speedtouch Home + port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenotje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
62
Hallo mensen,

ik zit met het volgende probleem, ik heb een speedtouch home ADSL modem en wil nu poorten gaan forwarden zodat ik op mn eigen pc een FTP en een WWW servertje kan gaan draaien.

Nou kan ik alleen met geen mogelijkheid vinden waar ik dat kan doen.
Http://10.0.0.138 dan kom ik op de pagina van m'n router zelf maar daat staat een boel behalve het forwarden. Via Telnet contact maken helpt ook niet, daan zegt mn pc meteen al "verbinding met host verbroken". Wat moet ik doen? Ik heb al n uur op google gezocht en handleidingen e.d. doorgekeken maar dat bood niet echt uitkomst. Iemand?

Groeten Jeroen
 
Staat er ook niet iets als redirecton?
 
ga naar die 10.0.0.138, dan zie je links een menu-tje. Klik op Advanced. Dan klapt dat menutje uit. Klik op NAPT. Dan krijg je een mooi schematje te zien waar staat "There are no NAPT entries defined!". (Misschien staan er wel wat entries, maar ik denk het niet)
dan klik je new, dan vul je in bij Inside IP het ip van de computer waar je die webserver op heb staan. Bij allebei de ports zet je 21 neer en outside IP kan je laten staan volgens mij... (staat dan op 0.0.0.0)

Als het goed is moet het zo werken... Maja, het blijft n Speedtouch he :p (Tis een beetje de Micro$oft onder de modems)
 
I love SpeedTouch, werkt naar alle tevredenheid.

Zo moet je het doen:

Allereerst even dit: Ik weet niet of je een Apache server draait of een IIS. Je hebt
in ieder geval al een computernaam(hostnaam) en een NAT adres(je weet wel, die
bekende range van 10.x.x.x en/of 192.168.x.x, het zijn Private IP's)

Met een Apache server (of het nu WAMP of LAMP is, doe het er verder niet toe)
moet in het httpd.conf file in ieder geval je computernaam en
je poort (poort 80) worden vermeld.

De instellingen van je router kun je via de browser (met
http://10.0.0.138) wijzigen, maar ook via dos.

Ik verkies via Dos.

Typ het volgende:
1) telnet 10.0.0.138 (en geef een enter)
2) geef een enter (of tenzij je eerst een password moet invullen)
3) typ nat (en geef een enter)
4) create (en geef een enter)
5) protocol = tcp
6) insideaddress = x.x.x.x (vul je NAT IP in, en geef een enter)
7) insideport = 80 (tenzij je iets anders wilt, en geef een enter)
8) outsideaddress = x.x.x.x (je fix-IP van je provider, en geef een enter)
9) outsideport = 80 (zie punt 7)
10 save (en geef een enter)

Wacht een minuut of 5, dan is je server nu van buitenaf te benaderen.

Groetjes,

Dennis.

P.S. Al heb ik ook een Wireless verbinding, die overigens zeer goed werkt, die niet van Alcatel is vind ik Alcatel persoonlijk heel goed hoor.
Heb alweer wat aanpassingen moeten doen, er waren te veel typfouten. (in de haast getypt)
 
Laatst bewerkt:
Echt superrr bedankt!!
Echt dom van me dat ik niet Op DOS ben gekomen, uren zitten zoeken...

Maare, ik ben nog op zoek naar 1 ding, voordat ik dit ga doen wil ik ff weten hoe ik het weer ongedaan kan maken. Voor de veiligheid wanneer ik geen server meer draai en mocht het mis gaan...

P.s. Alcatel is idd niet slecht, maar ook niet echt super proffesioneel, ideaal voor Huis-tuin en keuken gebruik.

P.s.2 Superr bedankt voor de moeite en t antwoord!
 
Zelfde procedure, behalve punt 4 moet anders.

Volg daarvoor de stappen 1 t/m 10, behalve dat onder punt 4 vermeld delete moet zijn i.p.v. create.

Groetjes,

Dennis.
 
Er kan verder niet zoveel ernstigs gebeuren, als je maar weet wat je aan de router veranderd hebt. Steeds opschrijven wat je doet. Zodat je het weet hoe naar de vorige instelling terug te zetten. Verder is er altijd nog een laatste redding, namelijk de resetknop die je naar default instelling (v.d. fabrikant) terug brengt.

De verantwoording ligt bij jezelf.

Groetjes,

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan