Speedtouch - Norton Persona Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Sinds dit weekend heb ik een Thompson Ethernet Speedtouch 5100 modem voor mijn ADSL verbinding van Wanadoo. Na veel vijven en zessen en veel stress en gebel heb ik nu eindelijk verbinding. Alleen ik kan mijn Norton Personal Firewall NIET gebruiken, deze werkt niet samen. Nu is mij vraag :1) Weet iemand of dit op een of andere manier toch kan ? 2) In het modem zit ook een firewall ........ is deze voldoende of stelt het niks voor ?

De meningen over de interne firewall van de 510 modem zijn ook binnen kpn verdeeld. Persoonlijk zou ik norton verwijderen en opnieuw installeren. Het zou namelijk gewoon moeten werken. Eventueel kan je ook eerst in norton een 'vriendelijk'ip adres opgeven.

open norton( het wereld bolletje)-- klik op persoonlijke firewall----internet zonde beheer----toevoegen---ip 10.0.0.138(modem ip) subnet 255.255.255.0

try it out :)

Reactie

Oke !! Ik heb het voor elkaar , maar er werden wel andere i.p adressen vertoond( zie bijlage) . Maar hij doet het !!

Maar er is wel iets "vreemds"ik heb een ADSL lite met een snelheid van 1024 kb terwijl de verbinding aangeeft dat ik 10 Mbps heb. Dank je wel Wanadoo !!!

Bijlagen

• norton personal firewall.jpg
    norton personal firewall.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 20
K@RTJE wrote:
Maar er is wel iets "vreemds"ik heb een ADSL lite met een snelheid van 1024 kb terwijl de verbinding aangeeft dat ik 10 Mbps heb. Dank je wel Wanadoo !!!

Neuh, dat is de snelheid van de LAN-verbinding, als je kijkt in het modem, dan staat hij netjes op 1024......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan