[SPEEDTOUCH]poort open maar kan er niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hallo helpmijers!
Ik heb laatst een server gekocht waar ik sites en meer wil draaien maar daarvoor moeten de poorten open staan...
De instellingen zijn volgens iemand die er meer over weet goed maar ik kan er nog steeds niet in. (ik probeer het met remote desktop)
Ik heb een thomson SpeedTouch 780.
intern werkt hij gewoon, extern dus niet.
heb de firewall ook al geprobeert uit te zetten maar het werkte (ook) niet.
enig idee waar het vandaan komt?
vragen over de instellingen mogen altijd!
alvast bedankt :thumb:

PS. de foto van de error is deze:
remote error.jpg

Begrijp ik je vraag goed dat je extern je poorten wilt veranderen. Of te wel de speedtouch staat thuis en je wilt vanaf een andere locatie iets wijzigen in de router?
Dit zou kunnen mits je eerst vanaf thuis in de router hebt aangegeven dat je hem wel mag benaderen op afstand. Remote control noemen ze dit vaak. Of extern beheer.
Je zult eerst van af thuis de router in moeten door in een explorer het adres 192.168.0.1 in te vullen, nu zal er een pop up komen waar je de gebruikers naam en paswoord in moet vullen. Ik ga er even van uit dat je deze weet. Soms staat het aan de onderkant van de router.
Dan op zoek naar een veld waar je kunt aangeven dat je vanaf een externe locatie ook de router wilt aanspreken voor wijzigingen.

Maar dit klinkt mij onlogisch in de oren. Als je een server hebt gekocht heb je deze thuis staan en wil je hier op meerdere dingen serveren. Je wilt dus dat voor bepaalde applicaties poorten woorden geforward. Dit doe je door gewoon thuis in te loggen op de router met 192.168.0.1 en dan te zoeken naar poort forwarding. En hier keurig aan te geven wat je wilt.

Bedankt voor de snelle reactie!

de config is goed, dat weet ik zeker.
de poort (die dus openstaat) wordt doorgestuurt naar mijn server.
en intern werkt hij dus het ligt aan de router...
diegenen die ook voor mij naar de config heeft gekeken die wist ook niet wat het probleem was...
iemand iedeën?

Antwoorden op jjw:
Ik hoef niet in de router maar ik wil de poorten openzetten wat ik officieel goed heb gedaan maar wat dus niet werkt.
Ik weet hoe ik in de router moet komen,anders kon ik de config toch niet veranderen?
ik weet niet of extern toegang is toegestaan of waar het staat, maar daar kijk ik nu naar.
Ik laat het nog wel weten als ik meer weet!

ben er net achter gekomen dat ik geen knop voor externe toegang kan vinden...
kijk nu ik een handleiding die ik gevonden heb op internet.....
extern toegang werkt alleen intern,maar mijn game (minecraft) server werkt extern en intern niet.
firewall (van mijn server) al uitgezet maar werkt ook niet
iemand ideen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan