Speedtouch WL780, FSG, MusicPal en uPNP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBassman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Al anderhalf jaar draai ik Twonky Mediaserver op een Freecom FSG-3 en beluister de muziek met Freecom's MusicPal. Ben in augustus 2008 naar ISP Solcon overgestapt en kreeg een Siemens Gigaset (huur). Omdat deze nogal problemen gaf (geen of foute ip-adressen uitdelen, etc) hebben ze me nu een Thomson Speedtouch WL780 gegeven. Sindsdien ziet de MusicPal de Twonky Mediaserver op de FSG (meestal) niet meer. Als ik uPNP erop aan zet, dan werkt het weer voor een uurtje (dan ziet Windows de devices ook via uPNP), daarna niet meer. Zet ik vervolgens uPNP weer uit, dan werkt het weer even. Lijkt me aan de Speedtouch te liggen. Om problemen met draadloos uit te sluiten, heb ik de boel nu bedraad aangesloten. Overigens werkt Internet Radio op de MusicPal wel altijd...
Ik word er zo langzamerhand knettergek van.:mad:
Hoe kan ik het probleem inderdaad pinpointen op de Speedtouch en is het met instellingen op te lossen?

Paul
---------------------------
Speedtouch WL780, Freecom FSG-3 (linux), Freecom MusicPaul (linux)

Dit probleem klinkt hetzelfde als het probleem wat ik ervaar. Ik draai Windows Vista met een Speedtouch 780. Ik heb een Philips SLA5520 Mediastreamer. Deze heeft af en toe wel en meestal geen contact met mijn Vista PC. Ik heb inmiddels alles bedraad aangelegd, firewalls volledig verwijderd, maar geen resultaat. De verbinding met andere (NIET Vista) PC's in het netwerk met dezelfde Speedtouch 780 is uitstekend en ook internet radio over de Speedtouch gaat uitstekend.
Mogelijk moet er met een andere router worden gewerkt. Ik zou wel willen weten of aanschaf daarvan zin heeft. Ligt het aan de Speedtouch?

Bingo!!! :evil:

Volgens mij heb ik nu het bewijs dat het inderdaad aan de speedtouch ligt. Ik heb namelijk 2 FSG-3's die beide Twonky MediaServer draaien. De ene heb ik nu verplaatst in mijn netwerk. Beide functioneren ook als switch, zodat ik dus de mogelijkheid heb om de MusicPal er rechtstreeks op aan te sluiten. Heb ik dus gedaan. En guess what? Die FSG werkt nu probleemloos. De andere die via de speedtouch gezien moet worden is na een half uurtje weer niet meer zichtbaar. Overigens gisteravond spontaan korte tijd weer wel. Ik kan van de ene FSG nu probleemloos muziek draaien. Ik baal er alleen van dat het niet draadloos kan, want dan kom ik weer via de speedtouch binnen.:o

Als ik ff tijd heb, leg ik het probleem bij Thomson neer, maar daar verwacht ik niets van. Die weten dit natuurlijk al lang...:mad:

--------------------
Paul

Leuk om te horen! Ik heb het probleem bij Tomson neergelegd en een keurige reactie gekregen. Ze melden een bekend probleem met Speedtouch en Vista. Zou op te lossen zijn met een firmware upgrade. Die hebben ze erbij geleverd. Ik heb het nog niet geprobeerd, aangezien mijn Speedtouch niet van mij is, maar van KPN. Ik heb KPN gebeld en die sturen me nu een Siemens... Volgende week weet ik meer.

Groeten en Succes!

okee, late reactie want ik kwam hier per toeval terecht maar misschien kan het nog nuttig zijn.

Is dit inmiddeld al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met deze router, Vista en een Kiss dp-1500. Verbinding was er af en toe maar viel ook weer weg. De Kiss vond in dit geval mijn pc en mijn NAS niet dus het was lastig streamen op deze manier. De problemen ontstonden echter pas na een upgrade naar de laatste firmware (dat is nog altijd de huidige versie, een update is er niet meer geweest).

Ook contact met Thomson gehad. Zij gaven wat tips en alternatieve firmware versies die nergens toe leidden. Uiteindelijk weer een oude firmware erop gezet omdat niks leek te helpen.

Mocht een van jullie inmiddels een oplossing gevonden hebben dan hoor ik het graag. :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb het opgegeven het probleem in de Speedtouch op te lossen. Zoals aangegeven is het een firmwareprobleem en is de Speedtouch van KPN. Wat is heb gedaan is het volgende: ik heb een (niet dure Linksys) router gekocht en deze aan de speedtouch gekoppeld. Vervolgens is de Linksys de router voor mijn netwerk en is de speedtouch de gateway naar buiten (dus alle PCs en apperatuur hangen aan de Linksys). Werkt als een zonnetje; de Linksys ondersteunt uPNP prima.

Wireless dus niet mogelijk

Lijkt sterk op de work-around die ik gebruik. Ik heb de MusicPal maar rechtstreeks bekabeld op de Freecom FSG aangesloten. Deze staat bij mij ingesteld als switch. Nu werkt het wel. Dit sluit snoerloze oplossingen echter uit. Jammer dat Thomson een half werkende router op de markt brengt en het dan verder laat afweten...:evil:

hmm ja, een goedkope router achter de speedtouch is natuurlijk ook een oplossing. Beetje jammer van de 780 maar goed.

Ik heb op andere fora nog wat CLI commando's gevonden die bij sommige hebben geholpen. Ik zal deze icm met de nieuwste firmware binnenkort nog eens proberen. Mocht het helpen dan post ik het hier zodat toekomstige gefrustreerde Speedtouch 780 gebruikers er iets aan hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan