Speedtouch530 + D-Link DI-604 + DHCP Server + IIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbaliser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Hallo, ik heb een vraag ivm mijn netwerkconfiguratie.
Mijn ADSL modem is aangesloten op een D-Link 604 Router die het signaal verdeelt over 4 pc's.
1 daarvan doet dienst als DHCP EN DNS server voor thuis-netwerk. Diezelfde server doet nu ook nog eens dienst als IIS-Server en draait een site.
Nu wil ik van buitenaf ook op deze site geraken (heb al een account bij dyndns).

Nu is mijn vraag: hoe moet ik mijn Modem+router configureren?
Moet ik op mijn ADSL-modem NAPT instellen naar mijn server (192.168.0.10) of naar mijn router (192.168.0.1 - deze heeft wel dhcp disabled)?
Ik heb op modem NAPT: inside address 192.168.0.10:80 en als outside address: unspecified:80 , maar dit blijkt niet te werken.

Help

Waarom heb je 2 routers achter elkaar gezet ? Is dit per se noodzakelijk ?

Ja, dat is nodig, want op de Speedtouch (10.0.0.138) zit er maar 1 Lan-uitgang, en die is verbonden met een d-link router (192.168.0.1) zodat ik internet heb op 4 PC's (op 1 van die 4 draait een DHCP en DNS server), en een andere IIS6 (192.168.0.10).
Maar het lukt me niet om die ene (192.168.0.10) openbaar te krijgen.
Moet ik nu op de eerste router port-forwarden naar de 2e en van de 2e naar mijn webserver?
Of kan ik direct van 1e router naar webserver (ik dacht van wel, maar het lukt me maar niet).

Of nog iets anders?

Tja,de problemen komen nu om de hoek kijken omdat je 2 routers achter elkaar hebt staan en je dus of bij de Speedtouch de routerfunctie uit moet zetten dan wel een simpele switch achter je Speedtouch 510 hangen zodat je ook 4 aansluitpunten hebt en dan is het allemaal iets eenvoudiger.

Alle PC's geraken zonder probleem op internet, da's het probleem niet.

Ik weet enkel niet wat ik moet portforwarden (van waar naar waar).

Op Adsl router poort 80 opengezet naar router en hier ook geportforward naar server op poort 80.
Het probleem is dat poort 80 op mijn ADSL router niet in status 'listening' geraakt, maar enkel in status 'none'.
Ik heb al via telnet geprobeerd de firewall af te zetten, maar zonder effect, en naar ik weet blokkeert Belgacom (belgie) poort 80 niet.

btw, ik heb ook al andere poorten proberen op te zetten (bv 2579), en deze blijven ook telkens in status 'none' staan.
Als ik via http://scan.sygatetech.com/quickscan.html een portscan laat doen, dan zie ik nog steeds poort 80 in Closed staan.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik eea testen op www.grc.com en naar shield up en dan de stappen volgen.

Je moet je server wel opstarten.

speedtouch 510

Een speedtouch 510 werkt inderdaad al een router met één poort , maar je kun hem resetten(zie handleiding op de CD).

Na deze reset fungeert ie als een gewone modem.
Spreekt vanzelf dat je dan in je router de ADSL-verbinding moet configureren !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan